آدریان نیوی باور دارد فدراسیون جهانی با روی کار آوردن قوانین جدید در زمینه موتور اتومبیل‌های فرمول‌یک، ریسک بزرگی کرده و فرمول‌ یک را وارد دوران بحران کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران نیوی که عنوان کرد قوانین جدید را به هیچ عنوان دوست ندارد و به همین دلیل از فرمول‌یک کناره‌گیری کرده است، گفت همراه با ردبول، پروژه‌های دیگر را مورد بررسی قرار خواهد داد.
آدریان هشدار داد، فدراسیون جهانی با فیریز کردن موتورهای جدید به نوعی باعث شده کمپانی‌های تأمین‌کننده موتور هیچ رقابتی با یکدیگر نداشته باشند و یک تولیدکننده با آوارنتاژی که دارد، در طول فصل برتری محسوسی داشته باشد.
نیوی گفت: قوانین جدید بیشتر حول محور موتورها می‌گردد و در سال‌های آتی، باید در یک نقطه دوباره همه چیز عوض شود.
اما در ۱۸ ماه آینده که موتورها فیریزشده هستند، فرمول‌یک وارد یک دوران بحران شده است. چرا که مشخص نیست یک تولیدکننده موتور بتواند آوانتاژ و یا ضعف خود را بهبود ببخشد یا از دست بدهد.
وی افزود :اگر این آوانتاژ از سوی یک تولیدکننده موتور ادامه پیدا کند این سوال وجود دارد که آیا بقیه تولیدکنندگان در فرمول‌یک می‌مانند یا خیر؟
فعلا وضعیت خیلی هم راضی‌کننده به نظر نمی‌رسد. به نظر من، فدراسیون جهانی باید دوباره قوانین جدید را مورد بازبینی قرار دهد.
موتورهای جدید در ابتدای فصل از سوی فدراسیون جهانی اصطلاحا فیریز شدند و کمپانی‌های تأمین‌کننده موتور فقط می‌توانند برای بالابردن استقامت آنها، دست به موتورهای تولیدی خود بزنند.
اما فدراسیون جهانی در تست‌های زمستانی ۲۰۱۵ این فرصت را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا قطعات مشخصی را برای عملکرد بهتر موتور‌های تولیدی خود، از نو طراحی کنند. بعد از این فرصت، قطعات بیشتری در موتور از سوی فدراسیون جهانی فریز می‌شوند و از آن به بعد، رقابت بین تولیدکنندگان موتور سخت‌تر هم خواهد شد.
در دوران موتورهای V8 فدراسیون جهانی برنامه‌ای منظم برای فریزکردن موتورها داشت. از همین رو، در طول سال‌ها مشاهده شد که فرق زیادی بین موتورها در طول رقابت‌های فرمول‌یک وجود نداشت و دیده نمی شد. در دوران تازه توربوها، مرسدس به طرز مشهودی از رقبای خود جلوتر است./
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار