فارغ التحصیلان دانشگاهی از کارآمدی بالاتری برخوردار می شوند تا بهتر جذب بازار کار شوند.

جعفر میلی منفرد معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص بحث تغییر ساختار در وزارت علوم باید بگویم که تمام بخش ها و موارد، قبل از اینکه به امضای وزیر برسد به دست معاونت می رسد تا موارد قانونی اصلاح و سپس به وزیر علوم ارائه شود و در این قسمت نیز براساس ضوابط و مقررات در صورت دارا بودن از یک پختگی و برخورداری از همه جانبه نگری ابلاغ می شود.

وی در ادامه به اصل کیفیت در تمامی دوره های آموزش اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش کیفیت دوره ها، کارآمدی دوره ها نیز افزایش می یابد و دانشجویان فارغ التحصیل از کارآمدی بالاتری برخوردار می شوند تا بهتر جذب بازار می شوند.

میلی منفرد تصریح کرد: به دلیل اینکه در سالهای اخیر شاهد توسعه کمی در کشور بوده ایم هم اکنون مجبوریم که اندیشه توسعه کمی عبور کنیم، بنابراین در این مرحله ارتقاء کیفیت فعالیت اصلی محسوب می شود.

وی در ادامه به بحث صندلی های خالی و ارتباط آن با طرح اصلاح روند پذیرش اشاره کرد و افزود: بحث صندلی‌های خالی و ارتباط آن با طرح اصلاح روند پذیرش در ارتباط است ولی هم اکنون شاهد هستیم که ورود دانشجویان به دانشگاه ها کاهش یافته و افراد اندکی در آزمون های دانشگاهی به خصوص دوره کارشناسی شرکت می کنند.
 البته از طرف دیگر شاهد وجود یک ظرفیت بالقوه در کشور هستیم، بنابراین باید تدابیری در این رابطه اتخاذ شود تا به بهترین شکل توازن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون شاهد هستیم که 240 هزار نفر امسال در آزمون دکتری شرکت کردند که از این تعداد 190 هزار نفر در آزمون شرکت و از این تعداد ظرفیت دانشگاه در مقطع دکتری 12 هزار نفر است و این در حالی است که هنوز کشش تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار