در مراسم امضای تفاهم نامه بین شهرداری و وزارت ارشاد "قالیباف" به الزام خود در جهت همکاری با دولت اشاره کرد.

 به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، امضا تفاهم‌نامه بین شهرداری و وزارت ارشاد با حضور "محمدباقر قالیباف"، شهردار تهران، "علی جنتی" وزیر ارشاد، معاونت هنری، "مجید مولا نوروزی" سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران،  "احسان آقایی" معاون موزه و حجت الاسلام والمسلمین "میثم امرودی" قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در کنار وزیر ارشاد مباحثی را در ارتباط با اهمیت امضای تفاهم نامه اعلام کرد.

بنابر این گزارش "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) گفت: ‌مدت هاست که به دنبال امضای این تفاهم نامه با شهرداری هستیم.

وی با اشاره به آشنایی با شهردار تهران از حدود دو سه دهه ی قبل تصریح کرد:‌ ناظر فعالیت شهرداری تهران بوده ام و می‌دانم که شهرداری تهران در صدد خدمت رسانی به مردم تهران است.

جنتی در ادامه گفت:‌ در حوزه‌ی فرهنگی هنری اجتماعی اقداماتی که در طول این مدت صورت گرفته را شاهد هستم و این اقدامات نشان دهنده‌ی عزم و اراده‌ی جدی است که برای ارتقای سطح هنری شهروندان صورت گرفته است.

وی در ادامه در باره‌ی شهردار تهران گفت:‌ قالیباف را به عنوان یک رزمنده و جهادگری که در دوره‌ی دفاع مقدس تلاش کرده می شناسم و با همین روحیه وارد شهرداری شده، طبیعی است که پاسدار مسائل فرهنگی و دینی باشد

وزیر ارشاد گفت:‌ امروز تفاهم نامه‌ای را با دکتر قالیباف امضا می‌کنیم که قطعا بیان همکاری های وزارت ارشاد با شهرداری خواهد شد.

وی همچنین در باره‌ی فضاهای فرهنگی در تهران نیز گفت: فضاهای فرهنگی که مورد نیاز شهروندان است را به وفور در تهران دیده ایم ولی این فضاها پاسخ گوی شهروندان نیست.

جنتی درباره‌ی بخشی از این همکاری ها در جهت گسترش فضاهای فرهنگی در تهران نیز گفت:‌ تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم موضوعات فرهنگی را در فرهنگسرا ها ارائه دهیم و همچنین همکاری‌هایی را در زمینه مصرف محصولات فرهنگی داشته باشیم.

وی با اظهار امیدواری از امضای این تفاهم نامه گفت:‌ امیدوار هستیم این اقدام که در پایتخت و مرکز کشور صورت می گیرد الگویی برای این نوع فعالیت ها در سراسر کشور باشد.

در ادامه این مراسم "محمد باقر قالیباف" ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و شب میلاد امام عصر گفت:‌ شهر تهران یکی از ویژگی های منحصر به فردش این است که در عین اینکه یک شهر است مرکزیت و پایتخت بودنش نیز مهم است چرا که برداشت های علمی از آن صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت:‌ اقدامات شهر تهران تأثیرات بین المللی و داخلی فراوان دارد بنابراین هرکسی از خارج وارد می شود قضاوتش از نظام اسلامی و مردم در تهران خلاصه می شود بنابراین تهران نقش بسیار برجسته ای را در برداشت ها دارد.

شهردار تهران گفت:‌ هر کار خوب یا بدی که در تهران اتفاق می‌افتد بعد از چند وقت یا چند سال در شهرستان ها شاهد هستیم

* اهمیت تهران در پیکره ی کشور

وی در ادامه گفت: اهمیت شهر تهران و مردم تهران در پیکره ی کشور و قضاوت بین المللی که نسبت به تهران صورت می گیرد تهران را در ایران منحصر به فرد کرده است و همین موضوع مسئولیت مارا سنگین تر می کند.

شهردار تهران درباره‌ی الزام در ارتباط با همکاری داشتنش با دولت نیز گفت:‌ به عنوان خدمت گذار و با باورهایی که با فرهنگ جهادی دارم تصور می کنم بیشتر از دیگران در فرهنگ جهادی فعالیت کرده ام و بنابر این بیشتر از دیگران ملزم به همکاری با دولت هستم تا برداشت های نفسانی و سیاسی البته سیاسی از نوع زشت آن صورت نگیرد بنابر این خودم را درون خودم ملزم می کنم تا بتوانم با دولت همکاری بیشتری داشته باشم و این همکاری را با حفظ این هویت دینی و این تمدن بزرگ کشور عزیزم کار کنم.

در ادامه‌ی مراسم با حضور مسئولان حاضر در این نشست تفاهم نامه‌ی بین شهرداری و وزارت ارشاد به امضا رسید.


انتهای پیام /اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار