هماهنگ کننده پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : دو کلیه بیمار مرگ مغزی بنام پژمان اقتدار نژاد طلبه حوزه علمیه ی جیرفت به دو خانم زندگی دوباره بخشید.

مجید گیلانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : زنده یاد پژمان اقتدار نژاد ،ساکن جیرفت و طلبه حوزه علمیه آن شهر بوده است که از مدتي قبل دچار سردرد شده و با مراجعه به پزشكان و متخصصان كرمان ، تشخیص تومور مغزی داده شد.

وی تصریح کرد : نامبرده در تاريخ 13 خرداد برای درمان خود در حال عزيمت به تهران بوده كه در حوالي رفسنجان دچار كاهش سطح هوشياري و تشنج مي شود و پس از مراجعه به بيمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان از همان ابتدا در كما می رود و تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

گیلانی خاطرنشان کرد : ولي به علت وخامت حال و پيشرفت بيماري دچار مرگ مغزي مي شود و در تاریخ 17 خرداد رابط بخش icuبیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) ، مرگ مغزی پژمان را اعلام کرد.

وی گفت : با رضایت خانواده اقتدار نژاد، کلیه های زنده یاد پژمان اقتدار پور به یک خانم 23 ساله از رفسنجان و یک خانم 17 ساله اهل بافت اهدا شد.

همچنین هماهنگ کننده پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود : از سال 90 تاکنون 23 مورد مرگ مغزی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان شناسایی شد که از این تعداد از سه بیمار مرگ مغزی عمل برداشت اعضا انجام شده است.

کاظمیان گفت : در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال 86 تا کنون برای بیش از هزار و 150 نفر کارت اهدا عضوصادر شده است

وی یادآور شد : افراد می توانند در صورت تمایل برای دریافت کارت اهدا عضو به سایت اینترنتی دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان به نشانی

www.rums.ac.ir

در قسمت معاونت درمان مراجعه ، نام نویسی و پس از دوماه کارت را دریافت کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۹:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من مادرپژمان هستم .درسته پژمانم فوت شده تا قیامت ماروسوزاندازاینکه دونفرروازمرگ نجات دادیم خوشحالیم
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۰۱:۳۰ ۲۳ دی ۱۳۹۳
خدا رحمتش کند عجب جوان خوبی بود
برای شادی روحش اجماعا صلوات.........