نوبو كیشی معاون ارشد پارلمانی وزیر خارجه ژاپن كه به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات كشورمان به جمهوری اسلامی ایران سفر كرده است با دکتر ظریف وزیر امور خارجه كشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ظریف ضمن استقبال از تلاش‌های دولت ژاپن به رهبری آقای آبه در جهت بسط و گسترش مناسبات فیمابین در زمینه های مختلف، توضیحاتی پیرامون روند مذاكرات هسته‌ای كشورمان با اعضای 1 + 5 ارائه نمود و بر ضرورت توجه به حقوق هسته‌ای كشورمان از سوی طرف مقابل تأكید كرد.

در ادامه وزیر امور خارجه كشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه به مقام ژاپنی اعلام كرد.
 
طرف ژاپنی در این دیدار، پیام كتبی آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن خطاب به جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم كشورمان متضمن اراده دولت ژاپن بر توسعه همكاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه طرفین را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تسلیم نمود.
 
در این دیدار طرف ژاپنی، تمایل دولت ژاپن برای گسترش مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را ابراز نمود.

وی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های دولت جناب آقای روحانی در جهت ایجاد فضای اعتماد بین المللی و اتخاذ رویكرد جدید در سیاست خارجی كشورمان، خواستار تداوم این روند از سوی جمهوری اسلامی ایران گردید.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران ، ژاپن ، معاون ارشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار