مشاور شهردار در امور بانوان منطقه یک گفت: بازدیدی از سامان‌سراهای شهر تهران در حال اجراست که این بازدید نیز از سامان سراهای شهرداری مناطق برای نگه‌داری و پوشش زنان آسیب‌پذیر جامعه در حال انجام است.

زهرا مبینی، مشاور شهردار در امور بانوان منطقه یک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این بازدید‌ها برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت می‌گیرد. که شامل زنان بی‌خانمان، سالمندانی که از منزل رها شدند، بی‌خانمان‌هایی که از منزل فرار کردند، زنانی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند و از حاشیه تهران به تهران می‌آیند هستند.
 
وی بیان کرد: برنامه‌ریزی خاص برای این سازمان سراها در حال انجام است که در حوزه نگه‌داری و درمان آن‌ها اموری صورت گیرد.

مشاور شهردار در امور بانوان منطقه یک تصریح کرد: این کار در 3 مرحله بازدید، شورا و مشارکت اعضای شهرداران مناطق، اداره آسیب‌ها و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این قشر از جامعه بعد  از ساماندهی و نگه‌داری، برای برگشتن به اجتماع با مشکلاتی از جمله کار و شرایط اجتماعی مواجه هستند.

مبینی افزود: هدف از انجام این برنامه‌ریزی‌ها و بازدید ایجاد شرایط و زمانی برای کار است که حداقل یک سال بتوانند با استقلال کوشش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مرحله بازدید،‌ تعداد، شرایط، انواع بیماری‌ها شناسایی شود، سیاست‌گذاری‌ها مشخص شود  بعد از آن شهرداران مناطق زیرساخت‌ها، شرایط و اسکان این قشر را مشخص می‌کنند. 

*آموزش کاردستی از مواد قابل بازیافت در سرای محله کاشانک 

امیر ابوالحسنی مدیر اداره خدمات شهری ناحیه 5 منطقه یک گفت: آموزش کاردستی از مواد بازیافتی در خانه اسباب بازی همراه با‌آموزش کودکان 5 تا 7 ساله برای 10 نفر از آن‌ها مورخ 22 خرداد ماه برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار