رئیس اداره‌ی نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: با نظارت‌های دامپزشکی استان از آغاز سال تاکنون 3 میلیون و 115 هزار کیلوگرم گوشت سفید بهداشتی تولید شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، «محمدعلی بخشی‌ کارشک» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رعایت ضوابط و استانداردهای بهداشتی از سوی شهروندان در رشد بهداشت عمومی و امنیت غذایی بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: از آغاز سال تاکنون یک‌میلیون و 730 هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار شده است.

رئیس اداره‌ی نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از کشتار این تعداد طیور 3115 تن گوشت سفید بهداشتی وارد چرخه‌ی مصرف انسانی شده است.

بخشی‎کارشک یادآور شد: هم‌چنین در این نظارت‎های بهداشتی 8180 قطعه طیور بعلت لاغری مفرط و سایر عوامل مخاطره‎انگیز از چرخه‌ی تولید حذف شده است.

وی با بیان این‎که میزان گوشت خارج شده از چرخه‌ی مصرف انسانی 12 هزار و 400 کیلوگرم بوده است، خاطرنشان کرد: گوشت سفید پس از کشتار داخل بسته‎بندی‎های بهداشتی قرار گرفته و در روی این بسته‏‌بندی تاریخ تولید و انقضای آن درج می‏‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: بیرجند ، مرغ ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.