شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به مناسبت جشنهای نیمه شعبان بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ، در این بیانیه آمده است :شعبان المعظم، ماه درخشش اعیاد بزرگ اسلامی است و جان و دل مسلمانان در این ماه به موالید خجسته آن منور می شود و همه این اعیاد به نیمه شعبان منتهی می شود که روز میلاد ابر مردی از سلاله پیامبر (ص) است که با حضورش خوبی ها را معنا می بخشد و طعم شیرین عدالت را به جهانیان خواهد چشانید.

بدون شک آن امام بزرگوار از پیروان و شیعیانش انتظار دارد که زندگی خویش را با التزام به ایمان و عمل صالح در مسیر درک مراتبی از عبودیت الهی، برای دستیابی به نفس مطمئنه انتظام بخشیده و زمینه ظهورش را فراهم کنند.

لذا علاوه بر تبریک به مناسبت ولادت با سعادت عزیز دلها، منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) توجه تمامی شیفتگان و دوستداران آن حضرت را به نکاتی پیرامون برگزاری جشن های نیمه شعبان جلب می کنیم.

1ـ بر حسب حدیث مشهور و مسلم بین الفریقین ( من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه) معرفت نسبت به امام ، از اعتبار و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اگر کسی بمیرد ( در هر عصر و زمانی) و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است. لذا باید در برگزاری جشن ها و مراسم باشکوه نیمه شعبان به اصل محتوا و تاثیر گذاری برنامه ها به خصوص برای کسب معرفت و شناخت هر چه بیشتر به انجام وظائف منتظران آن حضرت دقت لازم را بعمل آورند.

2- شایسته است مراسم و محافل جشن و سرور همگان را به سوی عوالم قرب و کمال معنوی سوق دهد و با توجه به اینکه بخش مهمی از تعالیم اسلام عزیز و هدایت اولیاء الهی توصیه به دعا و نیایش و مناجات با خداست، انتظار دارد برگزار کنندگان مراسم جشن های نیمه شعبان نسبت به برگزاری مراسم احیاء در شب نیمه شعبان و همچنین جلسات دعا برای آن حضرت و تعجیل در ظهور پر خیر و برکتش اهتمام لازم را داشته باشند و دعا برای آن حضرت، دعا برای همه ی بشریت است. بدون شک ظهور آن حضرت و تعجیل در امر فرج آن یگانه خلیفه الهی و خلف یکتای همه ی انبیاء مرسلین و ائمه طاهرین ، نجات همگان را از جهالت و ضلالت و گمراهی بدنبال خواهد داشت.

3ـ منتظران و دلباختگان یوسف فاطمه (س) ضمن برگزاری هرچه باشکوه و با عظمت جشنها و مراسم نیمه شعبان توجه داشته باشند اعیاد مذهبی جزوشعائر دینی و اعلام وجود و افتخار به ولایت ائمه معصومین (ع) است لذا بایستی از آلودگی مراسم و محافل جشن به گناه، لهو و لعب و غنا و همچنین خرافات و انحرافات جلوگیری بعمل آمده و دقت لازم در این زمینه صورت پذیرد.

4ـ بدون شک بهره برداری مناسب از مراسم و محافل جشن و سرور در سایه انضباط و امنیت امکان پذیر می باشد لذا همکاری شما با مسئولان امنیتی و انتظامی به خصوص عزیزان( نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی) امری ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود .

در پایان از تمامی برگزار کنندگان مراسم انتظار دارد با رعایت شعائر و آداب اسلامی در جشن ها و برنامه ها نسبت به پاکیزگی و آراستگی شهرمان تمهیدات لازم را بعمل آورند.

توفیق عزت و سربلندی همه دلباختگان حضرت مهدی موعود (عج) را از خداوند متعال خواستاریم./ش/ن


برچسب ها: بیانیه ، شورا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.