صادقی گفت: اقدامات سازمان‌های مختلف به ویژه شهرداری در مقابله با طوفان پایتخت مطلوب بوده چرا که مشابه طوفان پایتخت در یک ایالات آمریکایی ده‌ها برابر خسارت جانی و مالی برجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه هفتاد و یکمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای شهر تهران، صادقی، مدیر پیشگیری از بحران شهرداری تهران درخصوص اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران در پی وقوع طوفان شدید 12 خرداد ماه جاری گفت: ساعت 17 روز دوشنبه مقارن با 12 خرداد ماه دوربین‌ها هیچ چیزی را نشان ندادند اما ساعت 17:10 دقیقه شرایط را غیر عادی دیدن که بلافاصله با هواشناسی تماس گرفته شد و اعلام شد که  هوا ناپایدار است و یک بارندگی خفیف داریم و اینکه اطلاع رسانی شده صحت ندارد.

وی ادامه داد: طوفان از مناطق جنوبی شهر تهران آغاز شد و براساس اطلاعات بدست آمده از ساوه شروع شده تا تهران آمده است.

صادقی در ادامه بیان داشت: سرعت این باد 118 کیلومتر اعلام شده که اوج آن درمناطق مرکزی شهر تهران بوده و با سرعت 28 کیلومتر از تهران خارج شده است.

مدیر سازمان پیشگیری بحران شهر تهران تصریح کرد: مدت زمان این طوفان 25 دقیقه اعلام شده که در این مدت بیش از هزار قطعی برق را داشته‌ایم و 19 پست فشار قوی از مدار خارج شدند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه 5 کشته دادیم و 81 مجروح که از این تعداد 79 درصد مرد و 21 درصد خانوم بوده‌اند.

صادقی در ادامه اذعان داشت: سقوط 12 عدد دکل برق را داشتیم که باعث شد مناطق زیادی دچار قطعی برق شوند و همچنین 109 مورد سقوط تابلو و 108 مورد خسارت در خودرو داشتیم و سازمان‌های هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، اداره آب و هواشناسی از دقایق اول فعال شدند که باید به صورت خاص از آتش نشانی تشکر کرد که از 505 مورد عملیاتی در این روز انجام شده 320 مورد مربوط به طوفان بوده که قابل قدردانی است.

صادقی خاطرنشان کرد: پرداخت خسارات ناشی از چنین حوادثی در عهده دولت است و قانون در این موضوع صراحت دارد واین طوفان در65 ساله گذشته بی‌سابقه بوده و سرعت تاریخی 120 کیلومتر هر 200 سال یک بار اتفاق می‌افتد و از بابت شهرداری در این بحران مطلوب بوده که چرا در نمونه مشابه آن در یکی از ایالت‌های امریکا ده‌ها برابر خسارت برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سکوت
۱۷:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
حالا از این به بعد دنبال این بگردید که کدوم کشور طوفان شد یا نه
این راهش نیست که ضعفتون توی هواشناسی رو بخواید یه جوری موجه نشون بدبد و بگید که بقیه چون نتونستن پس اشکال هم نداره که ما نتونستیم...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
توهمین توهمات باشیدتااموراتتون بگذره شمانتونستیدپیش بینی یه طوفانوکنیداونوقت.....
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
این مقایسه های الکی چیه!!!
اونا خونه هاشون اکثر چوبی و پیش ساخته هستش این جا از بتن و اهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
عزیز من چون بیشتر خونه های اونجا اسکلتش چوبه !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
عذر بدتر از گناه میارن برادر من دیگه چرا توجیه میکنید کاراتونو ما ایرانیها خودمونیم دیگه هیچ کدوم از کارامون رو حساب نیست و اگرم تا اینجا رسیدیم به لطف خدا و ولیه فقیه بوده وگرنه که زیرساختمون از سومالی کمتر بود امنیتمونم از سوریه و پاکستان حالا بیاید بگید ما کارامون مطلوب بوده دلتون خوشه ها!!!!!!!!!