سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از اجرایی شدن معامله خرید کشتی‌های میسترال فرانسوی طبق زمان بندی مقرر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: معامله خرید دو کشتی فرانسوی از نوع میسترال توسط روسیه ، طبق جدول زمان‌بندی مقرر اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است که در سایه تحریم‌های اعمالی غرب علیه روسیه پس از الحاق کریمه به روسیه ، برخی سیاستمداران در کشورهای عضو ناتو انتقادات شدیدی را به فرانسه به علت فروش این کشتی‌ها  به روسیه وارد ساخته بودند و خواستار توقف همکاری فرانسه با روسیه در این زمینه شده بودند.

ولادیمیر پوتین هفته گذشته در آستانه سفر به پاریس گفته بود: در صورت موفقیت قرارداد میسترال روسیه آماده است تا رزرو‌های جدیدی رابرای خرید از فرانسه انجام دهد.
از سوی دیگر نیز لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا تعهداتش را در رابطه با دو ناو هلکوپتربر میسترال اجرا نماید .

 وی گفت: این قرارداد در ژوئن 2011 به امضا رسیده است و قیمت اکثر بندهای این قرارداد پرداخت گردیده است.

گفتنی است که ارزش کل دو ناو هلکوپتربر میسترال به 1.12 میلیارد دلار می‌رسد که در سال 2012 عملیات ساخت اولین ناو که باید به طرف روسی تا پایان سال تحویل داده شود شروع گردید ؛ همچنین  دومین ناو هلکوپتر بر نیز تا سال 2015 تحویل داده خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار