بدلیل حمله به اوستیای جنوبی؛

روسیه رئیس جمهور سابق گرجستان را تحت تعقیب قرار می‌دهد

رئیس کمیته تحقیقات روسیه از احتمال مورد پیگرد قرار گرفتن "ساکاشویلی "رئیس جمهور سابق گرجستان بخاطر نقشش در حمله به اوستیای جنوبی سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، "ولادیمیر مارکین"، رئیس کمیته تحقیقات روسیه امروز دوشنبه گفت: بعید نیست که "میخائیل ساکاشویلی" رئیس جمهوری سابق گرجستان و نیز تعدادی از مسؤولان ارشد گرجستان که تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفته اند، بخاطر نقششان در حمله به اوستیای جنوبی در سال 2008 از سوی دستگاه قضایی روسیه ، تحت تعقیب قرار گیرند.

وی گفت: کارشناسان روسیه اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد سران گرجستان از جمله ساکاشویلی رئیس جمهور سابق گرجستان و کیزیراشویلی وزیر دفاع و میرابیشویلی وزیر کشور برنامه ریزی کرده بودند که اوستیایی‌هایی را که در اوستیای جنوبی زندگی می کردند ، نابود سازند.

وی گفت : این افراد قبلا طبق قوانین بین المللی، دارای مصونیت قضایی بودند،  اما با رسیدن دولت جدید در گرجستان به قدرت ، کمیته تحقیقات روسیه در حال بررسی امکان صدور حکمی برای مجبور ساختن آنها برای حضور در دادگاه به عنوان اینکه متهم به ارتکاب جنایت دراوستیای جنوبی هستند ، می باشد.

وی گفت: طی دستورهایی که از سوی این افراد در آگوست 2007صادر شده است، ارتش گرجستان اقدام به بمباران تأسیسات غیرنظامی و نیروهای حافظ صلح روسیه که آن زمان در اوستیای جنوبی حضور داشتند کرد.

گفتنی است که در طی تهاجم گرجستان به اوستیای جنوبی در آگوست 2008 ، 162 غیرنظامی کشته و 255 تن نیز مجروح شدند و نیز 10 تن از نیروهای حافظ صلح ارتش روسیه کشته و 42 تن نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار