مسکو تایمز در تحلیلی نوشت: "ولادیمیر پوتین"، رییس جمهور روسیه همانند سران ایران ضد شیطان بزرگ است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی مسکو تایمز در تحلیلی به قلم "ولادیمیر فرولو" نوشت : بیست سال طول کشید اما مسکو از تمام این گزینه ها عبور کرد. 

نویسنده تصریح می کند  توماس فریدمن، مقاله نویس روزنامه نیویورک تایمز در سال 1994 در تشریح روابط آمریکا و روسیه گفته بود روسیه به نمونه ای از فرانسه، چین یا ایران تبدیل خواهد شد.  در دهه 1990 روسیه پس از سال ها انزواگری برحق بازگشت به سمت غرب تاکید کرد. مهمترین تلاشی هم که در این زمینه انجام شد، پیوستن به برخی موسسات غربی بود. در آن دوره روسیه با وجود مخالفت با مواضع غرب در  بسیاری از موارد مانند عراق، بوسنی و کوزوو هرگز درمورد اهمیت آینده مشترکش با غرب تردید نکرد. روسیه به گونه ای شبیه فرانسه بود . با رسیدن ولادیمیر پوتین به ریاست جمهوری روسیه در سال 2000 تلاش ها برای جا گرفتن در قلب اردوی غرب ادامه پیدا کرد. اما خیلی سریع و به دنبال بی اعتمادی های دوجانبه این روند تغییر کرد. تا پایان سال 2004پوتین نتیجه گرفت که مسیر غرب با مسیری که وی می خواهد در روسیه طی کند، تناسب ندارد. رشد اقتصادی سریعی که به بازار انرژی وابسته بود، کرملین را متقاعد کرد روسیه از قدرت زیادی برخوردار است و می تواند بدون نهادهای غربی به راه خود ادامه دهد. البته روسیه به جز در جنگ 2008 گرجستان از چالش با غرب در مورد مسائل امنیتی خودداری کرد. در این زمان روسیه به نمونه ای از چین تبدیل شد. کشوری که بدون تمایل به ماجراجویی های خارجی تمرکز خود را بر نوسازی داخلی معطوف کرده بود. بازگشت دوباره پوتین به ریاست جمهوری در سال 2012 به همراه تغییرات زیادی بود. شیوه حکومت وی مانند ایران بود.

مسکو تایمز نوشت: پوتین هم مانند سران ایران به انتقاد از "شیطان بزرگ" می‌پردازد. در نتیجه نادیده گرفتن غرب و قوانین آن برای پوتین به عاملی مهم برای کسب محبوبیت داخلی تبدیل شد. اکنون روسیه به ایران شباهت پیدا کرده است.  




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار