اسماعیل عباسپور اظهار کرد: واردات میوه‌های گرمسیری از جمله انبه، نارگیل و آناناس که تا پیش از این علیرغم ممنوعیت واردات، در بازار داخلی وجود داشت با تعرفه‌های مشخص، آزاد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ وي گفت: با توجه به اینکه واردات بدون نظارت و غیر رسمی میوه‌های گرمسیری از جمله انبه‌،‌ آناناس و نارگیل علی رغم ممنوعیت آن انجام می‌شد و این نگرانی نسبت به میزان و سلامت این محصولات وارداتی وجود داشت، وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفت با قرار دادن تعرفه‌های مشخص و ارز متقاضی، واردات این محصولات را در بازار داخلی کنترل کند.

عباسپور افزود: این میوه‌های گرمسیری که عمدتا به عنوان میوه‌های فانتزی شناخته می‌شوند، پس از ابلاغ این مصوبه وزارت جهاد کشاورزی وارداتشان منوط به دریافت مجوز از این وزارتخانه و با نظارت کامل بهداشتی سازمان حفظ نباتات انجام می‌شود، اما از این پس اگر محموله‌ای از این محصولات در بازار مشاهده شود که بدون نظارت بهداشتی و قانونی وزارت جهاد کشاورزی وارد شده به شدت با متخلفان برخورد و به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

وی اعلام کرد:‌ وزارت جهاد کشاورزی براساس این مصوبه، تعرفه واردات میوه‌های گرمسیری را اعلام کرد که براین اساس تعرفه واردات انبه 75 درصد، نارگیل 25 درصد و آناناس 50 درصد مشخص شده است.

مدیر کل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که پیش از این میوه‌های گرمسیری از طریق قاچاق یا بازارچه‌های مرزی به کشور وارد می‌شد‌، تاکید کرد:‌ گرچه وزارت جهاد کشاورزی حامی تولیدکنندگان است، اما این محصولات در داخل تولید ندارند یا به صورت محدود و اندک تولید می‌شوند، بنابراین واردات و مصرف آن حق مصرف‌کنندگان نیز هست./س



برچسب ها: واردات ، میوه ، گرمسیری ، تعرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.