همزمان با گرم شدن هوا، از نوشیدن مایعات حاوی کافئین و مایعات گازدار به دلیل بروز کم آبی بدن و ایجاد احساس خستگی و بی حالی پرهیز کنید.

نریمان سعادتی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوع رژیم غذایی با توجه به شرایط آب و هوایی می‌تواند متفاوت باشد و در واقع در آب و هوای گرم یا سرد، رژیم غذایی مناسب را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه اغلب افراد توجه کافی به نوعی رژیم غذایی خود در فصل گرما یا سرما ندارند، افزود: بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها در تابستان و یا روزهای پایانی فصل بهار، ناشی از نوع رژیم غذایی است و برخی از این بیماری‌ها بسیار پر هزینه و حتی خطرناک هستند.

سعادتی تاکید کرد: در روزهای گرم سال، حتی اگر تشنه نیستید نیز آب به میزان کافی بنوشید و از این طریق احتمال بروز برخی از اختلالات را در خود کاهش دهید.

وی گفت: همزمان با گرم شدن هوا، از نوشیدن مایعات حاوی کافئین و مایعات گازدار به دلیل بروز کم آبی و ایجاد احساس خستگی و بی حالی، پرهیز کنند.

سعادتی خاطرنشان کرد: البته افرادی که ترک مایعات کافئین دار برای آن‌ها سخت است، باید تا حد امکان مقدار مصرف این مایعات را کاهش دهند و آن را با نوشیدنی‌های سالم تر نظیر آب، چای و آب میوه جایگزین کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار