زوجینی که متقاضی طلاق هستند می‌بایست قبل از هر اقدامی از سوی دادگاه خانواده به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی کشور ارجاع داده شوند.

آرزو ذکایی‌فرد، مدیرکل دفتر مشاوره وامورروانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: قانون حمایت از خانواده ازدوسال قبل توسط دولت پیشین به همه‌ی دستگاه‌ها ابلاغ شد که در آن خدمات مشاوره‌ای در جهت پیشگیری ازطلاق ارائه می‌شد.

وی ادامه داد: درتبصره ذیل ماده 16 قانون حمایت از خانواده آمده است که زوجین متقاضی طلاق می‌بایست قبل از هر گونه اقدامی به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع داده شوند.

ذکایی فرد افزود: از سال گذشته سازمان بهزیستی کشور جلسات منسجمی با قوه‌ قضائیه در این خصوص داشت که منجر به امضا تفاهم نامه‌ای در بین آنها شد که هدف آن پیشگیری و مشاوره به موقع در طلاق و همچنین کاهش عوارض ناشی از آن شد.

وی تصریح کرد: زوجینی که متقاضی طلاق هستند می‌بایست قبل از هراقدامی از سوی دادگاه خانواده به مراکزمشاوره سازمان بهزیستی ارجاع داده شوند تا فرآیندی که برای آنها طراحی شده قرار گیرند.

وی اظهار داشت: این طرح برنامه‌ای جامعه‌نگر با رویکرد پیشگیری درجهت کاهش طلاق و عوراض ناشی از آن است که دریک بسته اجرایی توسط سازمان بهزیستی اجرایی می‌شود.

ذکایی‌فرد گفت: پیشگیری اولیه شامل آموزشهای مهارت‌های زندگی برای جوانان در پیش از ازدواج ویا آنهایی که درشرف ازدواج هستند وهمچنین افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند و بین 3 تا 5 سال از زندگی مشترک آنها می‌گذرد ( بیشتر آمار طلاق در 5 سال اول زندگی روی می‌دهد) تا بتوانند با نحوه مدیریت وحل و فصل و مشکلات آشنا شده و ارتباط موثری با همسرشان در زندگی زناشویی داشته باشند.

وی به آموزش خانواده‌هایی که درآنها طلاق روی می‌دهد اشاره کرد و افزود: آموزش و مشاوره‌های لازم به زن ومرد بعد از طلاق وهمچنین آماده کردن فرزندان برای شرایط جدید و حمایت از خانمها پس از جدایی ( خصوصاً کسانی که شرایط اقتصادی و شغل مناسبی ندارند ) از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده دراین طرح است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این بسته می‌بایست از تمامی ظرفیت‌های سازمان از جمله مراکز مشاوره، کلینیک‌های مددکاری ومراکز کاهش طلاق استفاده کردتا بتوانیم به این وسیله این معضل اجتماعی را تا حد بالایی کاهش دهیم.
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار