سخنگوی سازمان امداد ونجات از امدادرسانی به 6 هزارو 916 نفر در تعطیلات آخر هفته نیمه خرداده ماه سه روز گذشته اشاره کرد و گفت: امدادگران جان 405 نفر را از مرگ نجات دادند.

حسین درخشان درگفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح عملیات 72 ساعته امداد ونجات در سراسر کشور گفت: امدادگران جمیعت هلال احمر در 290 عملیات امدادی به کمک 6 هزارو 916 حادثه دیده در صحنه‌ی حوادث شتافتند وبه 6 هزارو 468 نفر امداد رسانی کردند.

وی با اشاره به 40 مورد عملیات رها سازی خودرو در صحنه‌ی حوادث جاده‌ای کشور بیان داشت: امداد گران با ورود به صحنه‌ی حوادث 249 مصدوم را پس از اقدامات اولیه درمانی به منظور مراقبت و درمان بیشتر به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها منتقل کردند. همچنین واکنش سریع و به موقع امدادگران منجر موجب نجات 405 نفر از مرگ شد.

به گفته درخشان 570 نفر در 72 ساعت گذشته که متاثر از حوادث مختلف چون سیل و آبگرفتگی بودند در مراکز اسکان اضطراری دادند.

سخنگوی سازمان امداد ونجات در ادامه به 263 حادثه دیده در کوهستان‌های سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد وگفت:  در 31 عملیات کوهستان 72 ساعت گذشته؛ 7مورد مربوط به تهران، 5 مورد مازندران و 3 مورد کرمان بود . امدادگران به 242 نفر امداد رسانی کردند وجان 21 نفر را از مرگ نجات دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این عملیات 11 نفر که دچار مصدومیت شده بودند پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
درخشان در پایان با اشاره به اسکان 80 نفر از حادثه دیدگان کوهستان خاطرنشان کرد: بیشتر کوهنوردان در کوهستان به علت شدت بارندگی و وضعیت هوا غافلگیر شده بود که به امدادرسانی نیاز پیدا کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار