مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته شاهد تحولاتی در تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده و در امر شهرک‌سازی بیش از 300 درصد رشد شهرک‌سازی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، صابر پرنیان در جلسه بررسی مشکلات صنعتگران شهرک صنعتی خوی با حضور نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرماندار خوی که در مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی خوی برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته شاهد تحولاتی در تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده و در امر شهرک‌سازی بیش از 300 درصد رشد شهرک‌سازی داشته‌ایم.

وی به پیگیری‌های انجام شده در خصوص شهرک کانی غیر فلزی اشاره کرد و ادامه داد: برای انجام سریع کارهای مربوط به این شهرک نیازمند همکاری تمامی ادارات و ارگان‌های مربوطه بوده و در صورت عدم همکاری نمی‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

پرنیان تصریح کرد: خوی دارای ظرفیت بالایی بوده و برنامه‌های مختلفی برای اجرا در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مطالعه ایجاد خوشه تخم آفتابگردان خوی و خوشه عسل، ایجاد شهرک صنعتی خصوصی مبل و راه‌اندازی شهرک تخصصی سنگ از جمله برنامه‌های مورد نظر در این شهرستان است.

در این جلسه موید حسینی صدر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی صنعت مشکل نقدینگی و نبود سرمایه در گردش است، اظهار داشت: بانک‌های عامل استان باید توجه بیشتری به حمایت از تولید داشته باشند و نسبت به تأمین نقدینگی برخی از واحدهای اولویت‌دار اقدام کنند تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی با تأکید بر بروزرسانی دقیق آمار مربوط به صنعت در استان، تصریح کرد: برای شناخت مشکلات و رفع آن‌ها و بهبود فضای کسب و کار ابتدا نیازمند داشتن آمار و اطلاعات دقیقی از تولید و صنعت هستیم.

وی به آغاز واگذاری زمین به صنعتگران در ناحیه صنعتی ایواوغلی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه این ناحیه صنعتی باید نسبت به تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه اقدامات ویژه‌ای توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شود تا شاهد حضور واحدهای تولیدی و رونق گرفتن این ناحیه صنعتی باشیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تک‌تک ادارات و مسئولان ملزم به حمایت از تولید هستند و هر یک از دستگاه‌ها باید بر حسب وظایف و حیطه کاری خود نسبت به رفع مشکلات و بهبود وضعیت صنعت اقدام کنند/ش/ن.

برچسب ها: خوی ، شرکت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.