قرائی مقدم، کارشناس اجتماعی گفت: روابط اعضای خانواده‌های ایرانی سست شده است و ارتباطات معنوی درون خانوادگی نیز در جامعه ضعیف شده است.

 قرائی مقدم، کارشناسی مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: روابط خانوادگی تا حدی سست شده است که حتی اعضای خانواده برای خوردن غذا بر سر یک سفره نمی‌نشینند و هر کسی غذای خود را در اتاق خود می‌خورد در نتیجه افراد خانواده با هم درد و دل نمی‌کنند و ارتباط کمی دارند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به این که معنویت در خانواده‌ها کم  شده است، گفت: شاید این مسئله بی‌اهمیتی به نظر برسد اما هنگامی که اعضای خانواده بر سر یک سفره می‌نشینند محبت و عشق در خانواده ‌ها زیاد می‌شود و روابط خانوادگی مستحکم می‌شود.
 
وی ادامه داد: درون بسیاری از خانواده‌های ایرانیدر حال حاضر روابط موزائیکی برقرار است که در این روابط مانند موازئیک اعضای خانواده در کنار هم هستند اما موزائیک‌ها جسم و جان ندارند و همدیگر را درک نمی‌کنند در نتیجه روابط سوری می‌شود و علاقه پدر و مادر و فرزندان نسبت به یکدیگر کم رنگ می‌شود.
 
قرائی مقدم تاکید کرد: فرزندان خانواده با ادامه این رویه به تدریج با این روابط سرد از هم دورمی شوند و به تجردگرایی روی می‌آورند.
 
این جامعه شناس راهکارهای جلوگیری از تجردگرایی در بین جوانان را آموزش و پرورش سالم فرهنگی‌سازی و مستحکم سازی بنیان خانواده عنوان کرد.

قرائی مقدم همچنین بر سر یک سفره نشستن، خوردن لقمه حلال، اعتقادات و باورهای دینی، دوستان مناسب و محله زندگی سالم را دیگر راهکارهای جذب جوانان در محیط خانواده دانست.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
اینا همش بخاطر مسایل اقتصادیه
من بشخصه صبح که میرم سرکار تا ساعت 10 شب سرکارم. حالا شما توقع دارید ارتباط عاطفی و معنوی بین خانواده ها باشه .
آخرین اخبار