روزنامه الشرق الاوسط تلگراف تبریک پادشاه عربستان به رئیس جمهور منتخب مصر را بیانگر ورود منطقه خاورمیانه به مرحله جدید دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الشرق الاوسط تلگراف تبریک پادشاه عربستان به رئیس جمهور منتخب مصر را بیانگر ورود منطقه خاورمیانه به مرحله جدید دانست.

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، در مقاله ای با عنوان عربستان سعودی و مصر به قلم "طارق الحمید" نوشت: ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان تلگراف تاریخی تبریک برای عبدالفتاح السیسی ارسال کرد و این تلگراف تبریک یک سند همکاری عربی جدید در منطقه شمرده می شود به طوری که پادشاه عربستان در این پیام به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور منتخب مصر تبریک گفت و به روشنی اعلام کرد ضربه زدن به مصر به معنای ضربه زدن به عربستان، اسلام و عربیت است. تلگراف پادشاه عربستان روشن، صریح و مشخص بوده و نقشه راه روشنی را درباره روابط عربستان و مصر ترسیم کرده و امنیت مصر را با امنیت عربستان مرتبط دانسته است.

پادشاه عربستان همچنین در این پیام خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت اقتصادی از مصر شد تا این کشور بتواند از بحران اقتصادی کنونی خود عبور کند.

پادشاه عربستان هشدار داد کسانی که در کمک به مصر کوتاهی کنند جایگاهی در میان کشورهای عربی نخواهند داشت. این هشدار ملک عبدالله بیانگر آن بوده که منطقه وارد مرحله مهم و جدیدی شده است که در آن وقت کشی، تعارف گویی و ماجراجویی قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار