با آمدن فصل تابستان شربت‌های تابستانه و مواد لبنی مانند شیر، دوغ، بهترین و مناسب‌ترین نوشیدنی برای کودکان محسوب می‌شوند.

مجید غیور مبرهن متخصص تغذیه و عضو هئیت علمی دانشگاه مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،گفت: در کشور ما اکثر کودکان دچار مشکلی پوکی استخوان و کمبود کلسیم هستند این در حالی‌ است که کودکان به جای اینکه روزانه 1200 گرم شیر استفاده کنند فقط 500 میلی گرم شیر استفاده می‌کنند.

وی افزود: آبمیوه‌های طبیعی‌،‌ شیر عسل و آب از بهترین نوشیدنی‌هایی است که افراد باید در طی روز یا هفته استفاده نمایند و همچنین چای سبز برای افراد توصیه می‌شود البته به طوری که داغ نباشد، با قندهای مصنوعی مصرف نگردد و 1 ساعت با غذا فاصله داشته باشد.

وی توصیه کرد: مصرف 3 تا 5 وعده میوه و 2 وعده آبمیوه طبیعی در روز توصیه می‌شود و در واقع برای افرادی که مشکل اضافه وزن دارند مصرف میوه بسیار تاکید می‌شود تا با مشکلات کمبود ریز مغذی‌ها مواجه نشوند.

وی اذعان داشت: آبمیوه‌های صنعتی نه مانند نوشابه مضر هستند و نه مانند آبمیوه‌های طبیعی مفید لذا اگر کودک گاهی از آبمیوه‌های صنعتی استفاده کرد هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند.

وی تاکید کرد: با آمدن فصل تابستان مصرف شربت عسل، آبمیوه و زعفران که از بهترین شرب‌تهای تابستانه هستند، توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار