بر اساس مطالعات جهانی حذف مالاریا در مناطق مختلف جهان، نیاز به برنامه‌‌ریزی‌های جدی‌تری داشته و بسیاری از اقدامات موجود اثربخشی و کارایی چندانی در این زمینه ندارند.

حمید‌الله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالانه میلیون‌ها نفر از مردم جهان به بیماری مالاریا مبتلا می‌شوند که درصد قابل ملاحظه‌ای از آنها، جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه حذف و ریشه کنی مالاریا جزء برنامه‌های اغلب کشورهای درگیر با مالاریا است، تصریح کرد: تاکنون اقدامات زیادی در خصوص کنترل مالاریا صورت گرفته که نتیجه آن، کاهش مبتلایان به این بیماری در برخی از مناطق و کشورها بوده است.

سلطانی با بیان اینکه حذف مالاریا به سادگی امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: تاکنون اقدامات زیادی در خصوص کنترل مالاریا صورت گرفته که نتیجه آن، کاهش مبتلایان به این بیماری در برخی از مناطق و کشورها بوده است.

سلطانی با بیان اینکه حذف مالاریا به سادگی امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: بر اساس مطالعات جهانی حذف مالاریا در مناطق جهان، نیاز به برنامه‌‌ریزی‌های جدی‌تری داشته و بسیاری از اقدامات موجود اثربخشی و کارایی چندانی در این زمینه ندارند.

وی یادآور شد: در کشورمان نیز برنامه‌های زیادی در خصوص حذف مالاریا صورت گرفته است و خوشبختانه در اغلب استان‌ها، این بیماری تحت کنترل در آمده و تنها در چند استان جنوبی همچنان شاهد ابتلای قابل ملاحظه‌ به مالاریا هستیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار