سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که فاصله زیادی تا رسیدن به توافق اتمی با ایران وجود دارد.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ترند؛ این خبرگزاری در مصاحبه با "آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین با وی گفتگو نشسته است. در این مصاحبه "آلن ایر" مدعی شده است:ایران باید تصمیم های سختی درجهت جلب اطمینان جامعۀ جهانی در مورد ماهیت برنامۀ هسته‌ای اش بگیرد.
 
"ایر" افزود: پس از اجرای برنامه اقدام مشترک، هم‌اکنون مهم آن است که قبل ازپایان این مدت شش ماهه، یعنی تا 29 تیر ماه، ما در چارچوب آن توافق به توافق جامع برسیم. همانگونه که آقای اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخرانی اش در وست پوینت ایراد کرد، برای نخستین بار در یک دهۀ گذشته یک فرصت واقعی برای رسیدن به یک توافق مهم با ایران بوجود آمده است. اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به این نتیجه وجود دارد ... اما نباید تصور کرد که رسیدن به توافق جامع کار آسانی است. ایران باید تصمیم های سختی درجهت جلب اطمینان جامعۀ جهانی در مورد ماهیت برنامۀ هسته‌ای اش بگیرد."
 
با این وجود"آلن ایر" ابراز امیدواری کرد تا پایان مدت شش ماهه برنامۀ اقدام مشترک، یعنی تا 29 تیر ماه ... بتوانیم به توافق جامع برسیم.
 
سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکابا اشاره به دور قبلی مذاکرات هسته‌ای وین اظهار داشت: "دور قبلی مذاکرات در شهر وین سخت و کند بود و پیشرفت چندانی نداشتیم. شکاف های مهمی بین مواضع دو طرف کماکان وجود دارند و ما نگرانیم که پیشرفت نداریم و وقت باقی مانده کوتاه است."
 
وی در ادامه و در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه نظامی ایران تصریح کرد: "هیچ کس نگفته است که برنامۀ نظامی ایران موضوع مذاکرات باشد. در خود برنامۀ اقدام مشترک آمده است که: «در فاصله میان گام های اولیه و گام آخر،گام های دیگری از جمله پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت با هدف پایان رضایت بخش بررسی موضوع توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود خواهد داشت»، و یکی از این قطعنامه های شورای امنیت مربوط به هر موشکی است که قادر به حمل کلاهک هسته ای باشد."
 
"آلن ایر"در پایان با اشاره به سخنان اوباما مبنی بر اینکه "امکان موفقیت در این مورد محدود است،" اظهار داشت "برای نخستین بار در یک دهۀ گذشته یک فرصت واقعی برای رسیدن به یک توافق مهم با ایران بوجود آمده است، و ما باید از این فرصت کمیاب استفاده کنیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار