جراحی زیبایی فک، به مواردی اطلاق می‌شود که جراحی روی استخوان انجام گیرد و در پی این جراحی استخوانی، حداکثر تا 60 درصد روی بافت نرم صورت هم تأثیر می‌گذارد.

دکتر عبد‌الجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عمده‌ترین علت انجام جراحی فک، مشکلات تطابق دندانی است. بدین معنی که دندان‌های دو فک بالا و پایین روی هم قرار نمی‌گیرند، علاوه بر ایجاد سوء هاضمه و مشکل در صحبت کردن وجود دارد.

وی ادامه داد: شایع‌ترین حالت ناهماهنگی دو فک، جلوآمدگی فک پایین به علت بزرگتر بودن فک پایین است. که در این حالت، دندان‌های پایین جلوتر از دندان‌های بالا قرار دارند. گاهی جلو بودن فک پایین به علت بزرگی آن نیست، بلکه فک بالا کوچکتر از حد نرمال است و حالت عقب رفتگی دارد.

دکتر کلانتر هرمزی با بیان این‌که اندازه‌گیری میزان تغییر شکل دو فک بالا و پایین با تشخیص پزشک و انجام رادیوگرافی است، گفت: با ایجاد تطابق مناسب بین دو فک بالا و پایین،‌بهداشت مناسب دهان و دندان و زیبایی مطلوب صورت، حاصل می‌شود.

در عمل جراحی فک، پزشک با شکست فک بالا یا پایین و ایجاد تغییرات مطلوب، به فرم دلخواه فک دست پیدا می‌کند و عمده‌ی این عمل جراحی از داخل دهان انجام‌می‌گیرد و با استفاده از پیچ و پلاک‌های قابل جذب و یا فلزی از جنس آلیاژ تیتانیوم که ضد حساسیت برای بدن است، فک در فرم جدید خود، ثابت می‌شود.

دکتر کلانتر هرمزی در پایان اظهار داشت: همکاری پزشک متخصص اردتودنسی و تیم جراحی زیبایی پلاستیک، در رسیدن به یک نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش برای پزشک و بیمار، بسیار حائز اهمیت است.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: جراحی زیبایی ، فک ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار