گردنه، چشمه آب گرم معدنی و جنگل های متراکم موجب شگفتی طبیعت در خلخال شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ شهرستان خلخال یک مسیر تورگردی مشهور کشوری نیز دارد که در فصل‌های مختلف گروه‌های متعددی از کوهنوردان، ورزشکاران و طبیعت‌گردان در آنجا اردو می‌زنند که آن مسیر تفرجگاه میرعادل است به طرف ارتفاعات عجم و مسیرهای مالرو که در قدیم‌الایام نیز این مسیرها به مسیر چاروادار یولی معروف بوده که بعضی از اهالی برای تامین مایحتاج خود به استان گیلان از این مسیر سفر می‌کردند .
 
برای کسانی که درشهرهای پردود و آلوده مثل تهران و سایر شهرها زندگی ‌می‌کنند، مناطقی مثل خلخال که آب و هوای کاملا سالم و مطبوعی دارد واقعا یک درمان طبیعی به شمار می‌آید.
 
 منطقه گردشگری فینارود و منطقه گردشگری میر عادل اندبیل که دارای فضای بکر جنگلی بوده و می‌طلبد که گردشگران و طبیعت‌گردان با حضور در این فضاها حتما نظافت محیط را رعایت و این محیط را برای استفاده آیندگان پاک نگه دارند.
 
 خلخال در شمال غربی کشور پهناورمان و در جنوبی ترین قسمت استان اردبیل واقع شده و طبیعت زیبا و آب و هوای خوب این منطقه باعث شده تا گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این خطه سرسبز میهن عزیزمان مسافرت کننده و با خاطره ای خوش این شهر را ترک کنند .
 
خلخال از مناطق قدیمی و تاریخی آذربایجان است،در شهرستان خلخال هم چون سایر شهرستان های استان اردبیل هنرهای دستی از رواج و قدمت زیادی برخوردار است که بیش تر این صنایع توسط دستان هنرمند زنان و دختران محلی انجام می گیرد.

مهم ترین گردنه خلخال به نام گردنه ناو مشهور است که در مسیر جاده ارتباطی خلخال به هشپر واسالم واقع شده و از داخل جنگل های طالش به جاده رشت به آستارا متصل می ‌شود.

 چشمه آب گرم معدنی خلخال در 22 کیلومتری شمال باختری هروآباد و به فاصله 96 کیلومتری میانه از زمین خارج می شود.

 جنگل های متراکمی نیز درمحدوده شهرستان خلخال وجود دارد که از امکانات بسیار مساعد در زمینه جذب جهانگرد برخوردارند.

 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار