اولین همنشست تخصصی طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری کشور با حضور احمدي، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری (عتف)و دبيران كميسيون‌هاي تخصصي 9 گانه شوراي عالي عتف در روز دوشنبه 12 خرداد در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار مي‌شود.

محمد ابویی اردکان  قائم مقام دبیر شورای عالی علوم تحقیقات وفناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت :در اين همنشست كه براي اولين بار برگزار مي‌شود، احمدي، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری (عتف) و محمد ابويي، رئيس مركز تحقيقات سياست علمي كشور و قائم مقام دبيرکل عتف در خصوص نحوه ارزيابي طرح‌هاي کلان ملي پژوهش و فناوري به سخنراني خواهند پرداخت.

وی افزود : نشست هاي تخصصي ارزیابی طرح‌های کلان ملي با حضور دبيران كميسيون‌هاي تخصصي 9 گانه شوراي عالي عتف، در اين هم‌نشست تشكيل مي‌شود.
ابویی تصریح کرد : كميسيون‌ها كه از مجموعه‌اي افراد داراي صلاحيت علمي در زمينه موضوعي مرتبط تشكيل شده‌اند، نقش مهمي را در تعيين اولويت‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي كشور ايفا كرده و با تصميم‌گيري در اين زمينه نقش بسزايي در تخصيص بودجه‌هاي پژوهشي در حوزه‌هاي مختلف دارند.

وی اظهار داشت :از مهمترين وظايف كميسيون‌هاي تخصصي مي‌توان به اولويت بندي و پیشنهاد اجرای طرح هاي اجرائي بلندمدت سرمايه‌گذاري كلان در بخش‌هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري و همچنين بررسي و پيشنهاد منابع مالي مورد نياز در حوزه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري اشاره كرد.

ابویی خاطرنشان کرد :این شورا از یک سو با بهره مندی از متخصصان حوزه‌های مختلف، فعالیت جدی و مؤثری را در توزین و توزیع کلان بودجه‌های تحقیقاتی انجام داده و از سوی دیگر با اتکاء به جایگاه قانونی خود، نقش مهمی را در بازبینی فرآیندها و ارزیابی برون‌دادهای پژوهشی دستگاه اجرایی ایفا مي‌نمايد.   

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، عالی ، عتف ، تحقیقات ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار