رییس سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان گفت: خرید توافقی محصول گوجه فرنگی کشاورزان این منطقه از مرز 20 هزار تن عبور کرده و همچنان ادامه دارد.

سالاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: با کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی، به منظور تنظیم بازار و حمایت از کشاورزان با تاکید معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و حمایت استاندار کرمان خرید این محصول در منطقه به همت مراکز تعاون روستایی آغاز شده است.

وی تصریح کرد : خرید توافقی هر کیلو گرم گوجه فرنگی در ابتدا 330 تومان بود و هم اکنون به 370 تومان افزایش یافته است.

سالاری خاطرنشان کرد : این در حالی بود که قبل از آغاز خرید توافقی قیمت محصول گوجه پایین تر از 200 تومان بود و این موضوع نارضایتی کشاورزان را به همراه داشت.

وی گفت : در حال حاضر خرید محصول گوجه فرنگی از کشاورزان توسط 9 مرکز تعاونی روستایی در شهرستان های جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در حال انجام است.

رییس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته بزودی قیمت محصول خریداری شده به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

سالاری با بیان این مطلب که گوجه فرنگی در ابتدای فصل برداشت با افت قیمت مواجه بود، افزود: در صورت حمایت نکردن دولت از این قشر خسارت جبران ناپذیری به کشاورزان وارد می شد که این اقدام دولت مورد رضایت کشاورزان است.

وی یادآور شد : بیشترین محصول برداشت شده مربوط به شهرستان رودبار جنوب است.

جنوب کرمان با هفت شهرستان سالیانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند./س


برچسب ها: خرید ، گوجه فرنگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.