جماعت اسلامی مصر از اقدام رئیس جمهوری موقت این کشور در لغو فرمان عفو 52 زندانی عضو گروههای اسلامی انتقاد کرد و این اقدام را انتقامجویانه خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط، جماعت اسلامی مصر از اقدام رئیس جمهوری موقت این کشور در لغو فرمان عفو  52 زندانی عضو گروههای اسلامی انتقاد کرد و این اقدام را انتقامجویانه خواند.

این گروه در بیانیه‌ای با اشاره به اقدام عدلی منصور در ملغی اعلام کردن دستور رئیس جمهوری سابق(محمد مرسی) مبنی بر عفو 52 زندانی از جمله 12 زندانی وابسته به جماعت اسلامی، نوشت: این اقدام مستندات قانونی ندارد و حتی با واقعیات جامعه و قانون در تضاد است.

در این بیانیه تصریح شد: هیچ اساس قانونی وجود ندارد که رئیس موقت و غیر منتخب کشور با استناد به آن حکم رئیس جمهوری منتخب را ملغی کند.

در بیانیه جماعت اسلامی با رد این ادعا که افرادی که بر اساس صدور فرمان عفو رئیس جمهوری پیشین آزاد شده‌اند خطری برای امنیت ملی کشورند، آمده است: هیچ حکم قضایی جدیدی علیه این افراد صادر نشده است که چنین اتهام‌هایی را اثبات کند و حتی برخی از این افراد در شرایطی به سر می‌برند که نمی‌توانند به هیچ کاری مبادرت ورزند مثلا شیخ حسن خلیفه یکی از افراد محکوم به اعدام، پس از صدور عفو و آزادی از زندان، به دلیل آنکه فلج شده است قدرت حرکت ندارد یا آنکه شیخ عبدالحمید ابوعقرب چشمانش را به طور کلی از دست داده است.

در این بیانیه آمده است : تنها مرسی فرمان عفو برخی از زندانیان را صادر نکرده است زیرا این روند در دوره روسای جمهوری مختلف وجود داشته است و زندانیان زیادی در دوره های مختلف آزاد شده اند که بسیاری از آنها جاسوس اسرائیل بوده اند.

در بیانیه جماعت اسلامی تصریح شد: چگونه فرمان عفوی لغو می‌شود که هیچکس بدان معترض نبوده و حتی موافقت با عفو نیز پس از بازنگری در اسامی مختلف و حتی کشیده شدن قلم قرمز بر روی برخی از نام‌ها انجام شده است.

در انتهای این بیانیه تصریح شد: در سالهای گذشته و پس از سال 1997 که جماعت اسلامی توقف خشونت را در دستور کار خود قرار داد ، به ویژه پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 تمام سعی ما این بود که با اجتناب ازشیوه‌های انتقامجویانه، در پی حفظ حقوق اعضای جماعت اسلامی باشیم و خواسته هایمان را از راههای مسالمت آمیز پیگیری کنیم. پس از این نیز برای لغو این تصمیم ظالمانه، همچنان روند مسالمت آمیز را مد نظر خواهیم داشت.

روز پنجشنبه رئیس جمهوری موقت مصر با صدور فرمانی تصمیم محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده، مبنی بر عفو یا تخفیف مجازات 52 زندانی را، لغو کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار