مدیر روابط عمومی خانه فیلم پروان گفت: به طور یقین ساخت سالن های نمایش فیلم در تهران می تواند نقش به سزایی در رونق صنعت سینما و همچنین تشویق مردم به تماشای فیلم در کنار یکدیگر ایفا نماید.

"مهدی جمشیدی" مدیر روابط عمومی خانه فیلم پروان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به طور یقین ساخت سینماهای  مجهز در کشور به خصوص در شهر تهران  که ارزش زمین و ملک بالا می باشد، برای متولیان این صنعت توجیه اقتصادی نداشته و از طرف دیگر استقبال کم مردم به تماشای فیلم در سینما باعث شده است که ساخت سینما در دستور کار دولت مردان و یا بخش خصوصی قرار نگیرد و کمتر به این مهم توجه گردد.

وی اظهار داشت: اما امروزه در پایتخت، سراهای محله توسط شهرداری تهران بنا شده است که در این سراها ، خدمات فرهنگی، اجتماعی و هنری به مردم ارائه می گردد و به نوعی با استقبال ساکنین هر محله مواجه گردیده است و همچنین فعالیت خانه فرهنگ و هنر به نوعی می تواند در ارائه خدمات فرهنگی و هنری در مقیاس محلی موثر باشد.

جمشیدی گفت: در شهر تهران، 22منطقه،123ناحیه و 374 محله وجود دارد که با اجرای این طرح و ساخت سالن های نمایش فیلم، می توان فرهنگ در کنار هم بودن و تماشای فیلم را احیا نمود و این طرح به نوبه خود در ارتقاء صنعت سینما و نمایش فیلم موثر می باشد.

وی گفت: اما آنچه در این جا  مورد بحث است و به مسوولین شهرداری تهران پیشنهاد می‌شود، توجه به ساخت سالن های نمایش فیلم در مقیاس محلی است که در فاز نخست با اجرای این طرح، می توان 123 سالن نمایش با گنجایش حداقل 50 نفر در سراهای محلات احداث نمود.

مهدی جمشیدی در پایان افزود: امید است متولیان امر و مسوولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شورای اسلامی شهر تهران، و همچنین بخش خصوصی،  طرح ساخت سالن های نمایش فیلم را در دستور کار خود قرار دهند و شهرداری تهران هم با حمایت های خود بتواند نقش به سزایی در اجرای این طرح که باعث شکوفایی این صنعت در جامعه می‌گردد ایفا نماید.


انتهای پیام/ اس

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار