گروه مناطق:شهرداری منطقه 3 تهران تفکیک از مبدا پسماندهای خشک را به مسئولان و کارکنان واحدهای اداری و تجاری آموزش داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی روحانی معاون امور شهری و فضای سبز گفت: در راستای توسعه فرهنگ تفکیک از مبدا ضمن آموزش به ساکنین مجتمع های مسکونی در خصوص تفکیک پسماندهای خشک، 60 مخزن 120 لیتری، 10 مخزن 1100 لیتری و 20 کارتن پلاست ویژه این پسماندها از ابتدای سال جاری در واحد های اداری و تجاری منطقه توزیع شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی اهمیت جمع آوری پسماندهای خشک و کاغذ به صورت جداگانه برای ساکنان واحد های اداری و تجاری تشریح شد.

وی ادامه داد: تفکیک از مبدا پسماندهای خشک با آموزش و اطلاع رسانی طرح و به صورت آموزش چهره به چهره با تحویل بروشور و کیسه‌های آبی مخصوص جمع‌آوری پسماند خشک توسط شهروندان به صورت رایگان انجام می شود.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 3 اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله این کار علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، منجر به سلامت کالاهای تولید شده از مواد بازیافتی نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله‌های خشک نقش بسزایی در ساماندهی زباله‌ها و زیباسازی شهری به لحاظ بصری دارد خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله بخش زیادی از هزینه های جمع آوری و ساماندهی زباله‌ها حذف می‌شود.

روحانی گفت: ارتقای سطح فرهنگ و آموزش‌های عمومی در ارتباط با تولید، دفع مواد زائد و ترویج روحیه صرفه‌جویی، بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی‌های ناشی از تولید زباله و حفظ محیط زیست و بهینه‌سازی شیوه‌های جمع‌آوری و حمل و نقل مواد زائد و نظافت شهر از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح تفکیک از مبدا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار