رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با حفظ منابع آب و خاک در عین حال که تولیدات کشاورزی افزایش می‌یابد، کشور در برابر تهدیدات دشمنان نیز مقاوم می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

محمدرضا صفری اظهار کرد: در شرایط فعلی دنیا جمعیت جهان روزبه روز در حال افزایش بوده و به تبع آن تحرک این جمعیت نیز زیاد شده است.

وی افزود: از سوی دیگر نیازهای این جمعیت روبه رشد تغییر یافته بنابر این باید از ظرفیت‌های آب و خاک موجود در دنیا به خوبی استفاده شود تا بتوان جوابگوی نیازهای این جمعیت روبه رشد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: امروز به دلیل استفاده نادرست از منابع آب تعادل سیستم آفرینش بهم خورده و به ویژه در کشور ما با تهدیدات جدی منابع آبی روبرو هستیم بنابراین باید به دنبال راهکار برای ایجاد تعادل در منابع آبی کشور باشیم.

 صفری ادامه داد: تولید با ارزش افزوده بیشتر در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است به ویژه در شرایطی که دنیا دوره انتقالی خود را طی می‌کند.

 وی عنوان کرد: در چنین شرایطی برخی از کشورها با شتاب چشمگیری در حال سپری کردن این دوره انتقالی هستند بنابر این با توجه به اینکه ممکن است هر اقدام اشتباه کوچکی، صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند باید دقت بیشتری در استفاده از منابع آبی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر تولیداتی در دشت قزوین داریم که با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست بنابر این باید به سمت افزایش تولید توأم با حفظ منابع تولید حرکت کنیم.

صفری گفت: برای تحقق این مهم باید رابطه بین دولت و ملت بیش از پیش تقویت شود که یکی از راهکارهای تحقق این مهم افزایش اعتماد مردم نسبت به دولت است.

وی با اشاره به نقش روحانیون در اعتمادسازی بین مردم نسبت به دولت خاطرنشان کرد: یکی از اقشاری که در اعتمادسازی در مردم نسبت به دولت نقش مهم و کلیدی ایفا می‌کنند، روحانیون هستند زیرا این قشر با مردم ارتباط نزدیک و عمیقی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: بنابر این از روحانیون انتظار می‌رود با تبیین مسائل کشاورزی و اقتصادی به ویژه مسائل مربوط به منابع آب و خاک بین مردم زمینه لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

 صفری بیان کرد: با حفظ منابع آب و خاک در عین حال که تولیدات کشاورزی افزایش می‌یابد، کشور در برابر تهدیدات دشمنان نیز مقاوم می‌شود. وی یادآور شد: روحانیون با ارتباطی که با مردم دارند می‌توانند گفت‌وگوهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را به مردم منتقل کرده و با رسیدن به نقطه تعامل به مسئولان کشور در رساندن کشور به عزت و سربلندی سهیم باشند. /س
برچسب ها: حفظ ، منابع ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.