رئیس گروه هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در گام نخست در طرح مبارزه با آفت مگس زیتون باغداران طارمی از یارانه 50 درصدی دولت استفاده خواهند کرد که در صورت همکاری‌های لازم باغداران، این رقم افزایش می‌یابد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

محمود درگاهی اظهار کرد: در بحث آفت مگس زیتون سیاست کنترل جمعیت این آفت تا زمانی که صرفه اقتصادی داشته باشد، مد نظر است چراکه از نظر علمی ریشه‌کنی آفت مگس زیتون غیرممکن بوده و تنها می‌توانیم با مبارزه از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: حدود 10 سال است که آفت مگس زیتون به باغات بخش طارم سفلی خسارات وارد می‌کند که در سال گذشته این خسارات چشم‌گیر بود که در این زمینه باید همه برای مبارزه با این آفت تلاش کنیم.

رئیس گروه هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به حضور آفت مگس زیتون در برخی کشورهای حاشیه مدیترانه تصریح کرد: در برخی از کشورها این آفت حضوری چند ساله دارد که با این وجود با کنترل توانسته‌اند محصول زیتون بیشتری نسبت به کشور ما داشته باشند.


درگاهی از کمک‌های دولتی به باغداران بخش طارم سفلی خبر داد و اعلام کرد: در گام نخست در طرح مبارزه با آفت مگس زیتون باغداران طارمی از یارانه 50 درصدی دولت استفاده خواهند کرد که در صورت همکاری‌های لازم باغداران این رقم افزایش می‌یابد.

وی نقش مردم در طرح مبارزه با مگس زیتون را مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم و اهالی منطقه در این طرح نقشی اساسی دارند و همه باید با شرکت در این طرح مانع آسیب رساندن آفت مگس زیتون به باغ‌ها شوند.

درگاهی با اشاره به سودجویی برخی افراد در هنگام توزیع سموم این آفت از سوی دولت، به باغداران هشدار داد: ممکن است افرادی با معرفی برخی سموم بخواهند در این حوزه سودجویی کنند که باید باغداران در این زمینه هوشیار باشند چراکه امکان دارد این سموم به باغ‌ها آسیب برساند و از نظر کیفی مورد تأیید نباشند

برچسب ها: آفت مگس ، زیتون ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.