"آنت بنینگ"، بازیگر نامزد اسکار در اجرای جدید "شاه لیر" با "جان لیتگو" همبازی می‌شود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئا‌تر، آنت بنینگ، بازیگری که تا کنون چهار بار برای فیلم‌هایی چون «زیبایی آمریکایی» و «حال بچه‌ها خوب است» نامزد اسکار شده است، با جان لیتگو در اجرای جدیدی از «شاه لیر» ویلیام شکسپیر همبازی می‌شود. 

او قرار است در این اجرا نقش گونریل را بازی کند، این اجرای جدید بخشی از فصل تابستانی تئا‌تر نیویورک به نام «شکسپیر در پارک» است. 

بنینگ سال‌ها پیش از آنکه وارد عرصه سینما شود، در دنیای تئا‌تر بازی می‌کرد. او در دوران دانشجویی در مدرسه تئا‌تر در سان فرانسیسکو نقش لیدی مکبث را بازی کرده بود. او سال ۱۹۸۷ برای اولین بازی‌اش در برادوی در نمایش «اختلال ساحلی» نامزد جایزه تونی شد. بنینگ اخیرا در نمایش «مده‌آ» از اوریپید در لس آنجلس روی صحنه رفته بود. 

جان لیتگو هم بازیگر نامزد جایزه اسکاری است که از چهره‌های ثابت تئا‌تر نیویورک محسوب می‌شود و از سال ۲۰۰۵ نامش به فهرست مشاهیر تالار مفاخر تئا‌تر آمریکا افزوده است. او در حالی قرار است نقش شاه لیر را در این نمایش بازی کند که پیش از این حضور دو تن از همبازی‌های قدیمی‌اش در این نقش با استقبال منتقدان در دو سوی اقیانوس اطلس مواجه شده است؛ مایکل پنینگتن در مرکز پولونسکی شکسپیر در بروکلین و سیمون راسل بیل در تئا‌تر ملی این نقش را بازی کرده‌اند. 

شاه لیر، پادشاه خودرای، یکی از نقش‌های محبوب بازیگران تئا‌تر است و در سه چهار سال اخیر چندین نفر این نقش را در تئاترهایی موفق بازی کرده‌اند. از میان بازیگران معروفی که در این نقش بازی کرده‌اند، می‌توان به فرانک لانجلا، جاناتان پرایس و درک جاکوبی اشاره کرد. 

با وجود اجراهای مختلف از «شاه لیر» در چند سال گذشته این نمایش از سال ۱۹۷۳ تا کنون در «شکسپیر در پارک» روی صحنه نرفته است. «شکسپیر در پارک» مراسم سالانه اجرای تئا‌تر در فضای باز بطور رایگان است و موسس آن جوزف پاپ، موسس تئا‌تر عمومی منهتن است. از سال ۱۹۶۲ تا امروز بیش از ۱۵۰ اثر نمایشی در «شکسپیر در تئا‌تر» بطور رایگان اجرا شده‌اند. 

دیگر بازیگران نمایش «شاه لیر» جسیکا کالینز، بازیگر تلویزیون و جسیکا هکت، بازیگر سریال «برکینگ بد» هستند که نقش دخترهای جوان‌تر شاه لیر یعنی کوردلیا و رگان را بازی می‌کنند. این نمایش را دانیل سالیوان، کارگردان برنده جایزه تونی روی صحنه می‌برد.  

حسین عیدی‌زاده/
منبع: گاردین


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار