کرمان/در ماه جاری:

جشنواره ملی گل محمدی در استان کرمان برگزار می شود

استاندار کرمان گفت : در جشنواره ملی گل محمدی لاله زار شهرستان بردسیر ظرفیت های استان کرمان در حوزه های گردشگری،میراث فرهنگی ،صنایع دستی ،صنعت و معدن بیشتر و بهتر به کشور شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، علیرضا رزم حسینی در نشستی با حضور برگزار کنندگان جشنواره ملی گل محمدی لاله زار بر با شکوهتر برگزار شدن این جشنواره نسبت به سال های گذشته تاکید کرد و گفت : باید دستاورد این جشنواره شناساندن جاذبه های گردشگری استان کرمان باشد.

رزم حسینی با اشاره به جمعیت 10 درصدی عشایر در شهرستان بردسیر تاکید کرد : برنامه های ویژه عشایر نیز برای جشنواره برنامه ریزی شود تا مردم در طول برگزاری این جشنواره بیشتر با نحوه زندگی عشایر منطقه آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های جشنواره باید حول محور شادی جوانان برنامه ریزی و اجرا شود ، پیش بینی کرد ، امسال 6 هزار نفر از سراسر کشور از این جشنواره ملی استقبال کنند.

فرماندار شهرستان بردسیر هم در این نشست گفت : شهرستان بردسیر در استان رتبه اول تولید گل محمدی را دارا می باشد و در کشور بعد از کاشان رتبه دوم را از آن خود کرده است.

هادی احمدی افزادی اجرای جنگ شادی ، حضور هنرمندان کشوری و استانی ، اجرای برنامه های ورزشی نظیر قایق سواری ، اسب سواری و ورزش های باستانی ،اجرای برنامه های سنتی بومی و محلی ، برپایی سیاه چادرهای عشایری و کوچ نمادین عشایر را از جمله برنامه های جشنواره ملی گل محمدی بخش لاله زار شهرستان بردسیر عنوان کرد.

در پایان این نشست مقرر شد جشنواره در یکی از تاریخ های 23 و 30 ماه جاری برگزار شود./س


برچسب ها: جشنواره ، گل محمدی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.