مدیرکل نظارت بر شرکت‌ها، فرودگاه‌ها و مؤسسات هوانوردی کشور گفت: تا جایی که در توان داریم برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سنندج تلاش کرده و به شرکت‌های هواپیمایی برای پوشش مسیر پروازی سنندج فشار می‌آوریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ،اسماعیلی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان از بهمن‌ماه پروازهای هوایی خود به فرودگاه سنندج را قطع کرده است، گفت: دلایل عنوان شده از سوی این شرکت کمبود مسافر و به صرفه نبودن پروازها از لحاظ اقتصادی بوده است.
وی افزود: به دلیل کوهستانی بودن منطقه کردستان تنها هواپیماهای خاص می‌توانند در فرودگاه سنندج فرود آیند که این یکی از دلایل کم بودن پروازها به مقصد سنندج است.
مدیرکل نظارت بر شرکت‌ها، فرودگاه‌ها و مؤسسات هوانوردی کشور با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر تماس‌ها و مکاتبات متعددی از سوی شرکت هواپیمایی کشوری با شرکت هواپیمایی ماهان برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سنندج با توجه به نیاز مردم منطقه به این پروازها داشته‌ایم، اضافه کرد: مقرر شده است موضوع اهمیت برقراری این پروازها به مدیرعامل این شرکت هواپیمایی منتقل و موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود قطعات هواپیماهای خاصی که توان فرود در فرودگاه سنندج را داشته و همچنین تاثیر مسائل مرتبط با تحریم ناوگان هوایی کشور در لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به سنندج تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه نقص فنی و فرود اضطراری یکی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه زاهدان و خارج شدن این هواپیما از گردونه پرواز بر سرویس دهی این شرکت به مسافران فرودگاه سنندج تاثیرگذار بوده است، گفت: شرکت آسمان مهلتی برای جایگزینی این هواپیما در خط هوایی تهران سنندج نیاز دارد.
مدیرکل نظارت بر شرکت‌ها، فرودگاه‌ها و مؤسسات هوانوردی کشور با اشاره به اینکه مسئولان این شرکت قول افزایش مجدد پروازها به فرودگاه سنندج را داده‌اند،افزود: فرودگاه سنندج از نظر ایمنی برای فرود هواپیماهایی چون ایرباس محدودیت دارد که این موضوع هم بر میزان پروازهای شرکت‌های هواپیمایی تاثیرگذار بوده است.
اسماعیلی اضافه کرد: شرکت های هواپیمایی نیز انتظار دارند در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کامل پروازی از سوی مسئولان استان برای جبران برخی هزینه‌ها حمایت شوند.
وی با بیان اینکه تا جایی  که در توان داریم برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سنندج تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: تا کمتر از 10 روز آینده نتایج پیگیری‌های خود را برای انعکاس به مردم کردستان ارائه می دهیم./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.