رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از تشریفاتی شدن قرآن در زندگی امروز، گفت: قرآن و نهج البلاغه در کشور مهجور مانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در دیدار با طلاب و روحانیان استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه عجایب قرآن قابل شمارش نیست و کسی نمی تواند بهتر از آن را بیاورد، تصریح کرد: قرآن نور محض است و انسان بدون قرآن، انسان بی نور است که در ظلمت و تاریکی به سر می برد.

وی با انتقاد از کاشی کاری های قرآنی مساجد که با خط هایی غیر قابل خواندن نوشته می شود، افزود: صاحبان منبر و روحانیان نیز در سخنرانی های خود کمتر به قرآن می پردازند که این خطری جدی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور به جایگاه مباحث قرآنی در فضاهای آموزشی کشور اشاره کرد وافزود: در فضاهای آموزشی از حوزه گرفته تا دانشگاه و مدارس، توجه جدی به قرآن و مباحث آموزشی و تفسیر قرآن صورت نمی گیرد و این بزرگ ترین خطر جامعه اسلامی است.

وی، با بیان اینکه قرآن و نهج البلاغه در کشور مهجور مانده است، افزود: عظمت ماه مبارک رمضان به قرآن است و توجه جدی به قرآن در ماه رمضان از ضروریات است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: از قرآن، تنها برای گذاشتن در کیف نوعروسان، جلوی ماشین و برای رد شدن مسافر از زیر آن استفاده شده و به محتوای آن توجهی نمی شود.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر قرار گرفتن قرآن به عنوان مبنای پژوهش های علمی کشور، گفت: باید تلاش کرد در رساله های علمی دانشگاهیان، آیات قرآن موضوع اصلی تحقیق و پژوهش قرار گیرد، چرا که این از نیازهای امروزی جامعه علمی کشور ماست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بمنظور شرکت در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی نماز، به شهرکرد سفر کرد.

آیین اختتامیه سومین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ رئیس ستاد اقامه نماز کشور، و با معرفی و تجلیل از 110 وبلاگ برتر، در سالن غدیر شهرکرد برگزار شد.

چهارمین دوره آموزشی و توجیهی مسئولین دفاتر، روابط عمومی و دبیرخانه ستادهای اقامه نماز سراسر كشور هم با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، و به مدت 2 روز در شهرکرد در حال برگزاری است./ش/ن

برچسب ها: قرآن ، نهج البلاغه ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.