رسانه‌های محلی در توکیو گزارش دادند دومین هواپیمای بدون سرنشین تجسسی "گلوبال هاوک" آمریکا روز چهارشنبه وارد پایگاه هوایی "میساوا" در شمال شرقی ژاپن شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، رسانه‌های محلی در توکیو گزارش دادند دومین هواپیمای بدون سرنشین تجسسی "گلوبال هاوک" آمریکا روز چهارشنبه وارد پایگاه هوایی "میساوا" در شمال شرقی ژاپن شد.

این پهپاد آمریکایی به‌طور موقت تا ماه اکتبر در ژاپن مستقر خواهد بود. "کیودو نیوز" ژاپن به نقل از دفتر محلی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد این هواپیمای بدون سرنشین در پی ورود نخستین پهپاد در این پایگاه در روز شنبه، در گوام مستقر شد.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود این دو هواپیمای بدون سرنشین اوایل ماه ژوئن فعالیت خود را در منطقه آسیا-اقیانوس آرام آغاز کنند و حدود دو بار در هفته فعالیت‌ تجسسی انجام دهند.

این هواپیماهای بدون سرنشین که می‌توانند در ارتفاع بیش از 15 هزار متری ماموریت تجسسی انجام دهند، قابل به کنترل از راه دور از زمین هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که پایگاه میساوا امور مربوط به بلند شدن و فرود آمدن این هواپیماها را انجام خواهد داد و پایگاهی هوایی در آمریکا پس از آنکه این پهپادها به ارتفاع خاصی برسند، کنترل را در دست خواهد گرفت.

ساکنان محلی درباره استقرار هواپیماهای تجسسی آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. کازوماسا تانیچی شهردار میساوا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما امیدوار هستیم اطلاعات بیشتری فاش شود و ما درخواست می‌کنیم پرواز و عملیات آنها (پهپادها) به‌طور امن انجام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار