بر اساس یک مستند جدید، آمریکا تروریست‌های تکفیری تحت حمایت خارج در سوریه را در قطر آموزش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه  پرس تی وی، یک مستند جدید نشان می‌دهد امریکا شبه‌نظامیان تکفیری تحت حمایت خارج در سوریه را در قطر آموزش می‌دهد.

در این مستند که قرار بود اواخر سه‌شنبه (۶ خرداد) از طریق شبکه "پی‌بی‌سی" پخش شود شبه نظامیان گفتند برای حمله به نیروها و خودروهای دولت سوریه از سوی تعلیم‌دهنده‌های امریکایی در یک پایگاه مخفی در قطر آموزش دیده‌اند.

بر اساس این مستند، شبه نظامیان پیش از سفر به قطر با "مربی امریکایی" خود در ترکیه دیدار می‌کنند.

شبه‌نظامیان در پایگاهِ قطر که گفته می‌شود در مرز این کشور با عربستان سعودی واقع شده است، سه هفته درباره چگونگی استفاده از تسلیحات پیچیده و شیوه‌های نبرد آموزش می‌بینند.

یکی از شبه‌نظامیان در این مستند می‌گوید: "آن‌ها به ما یاد دادند وسایل نقلیه را به دام بیاندازیم و جاده را محاصره کنیم. آنان همچنین نحوه حمله به وسایل نقلیه، یورش به آن، بازیایی اطلاعات و یا پس گرفتن تسلیحات و مهمات را به ما آموزش دادند؛ آ‌نها یادمان دادند چگونه کارِ سربازانی را که پس از به دام افتادن هنوز زنده هستند تمام کنیم."

دمشق بارها گفته است که امریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از آغاز جنگ در این کشور عربی شبه نظامیان را تسلیح و از آنان حمایت مالی می‌کنند و به لحاظ نظامی تعلیم‌شان می‌دهند. امریکا از سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار به شورشیان کمک کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان سیا به طور محرمانه شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج را در اردن تعلیم می‌دهد.

سوریه از مارس سال ۲۰۱۱ درگیر ناآرامی‌های خونین بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار