پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی صبح امروز همزمان با دومین روز از سی ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه فرزانه مشاور امور بانوان سازمان اوقاف امور خیریه و دبیر همایش گفت: شناسایی و تقویت روحیه نوآوری در رشته‌های قرآنی و تجلیل از تفکرات و روش‌های برتر بانوان قرآنی در مناطق مختلف کشور و معرفی وتجلیل بانوان قرآنی از جمله اهدافی است که در برگزاری این همایش دنبال شد.

فرزانه ادامه داد: طی تعاملاتی که با تمامی موسسات و مراکز قرآنی کشور داشته ایم در این همایش بیش از 2هزار نفر از نخبگان و فرهیختگان قرآنی که منشا خیر و برکات زیادی در جامعه اند حضور پیدا کرده‌اند که از 14 بانوی فعال قرآنی تجلیل می‌شود.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: طی 4 دوره گذشته که این همایش برگزار شد چهره‌های قرآنی زیادی از میان بانوان فعالی قرآنی به جامعه معرفی شدند که امیدواریم این روند از این پس با موفقیت و به خوبی دنبا ل شود.

وی افزود:  ایثارگری و فداکاری، حفظ قرآن، داوری قرآن، پژوهش‌های قرآنی، آموزش‌های قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآن، مدیریت قرآنی، فعالیت‌های هنری قرآنی، نرم‌افزار قرآنی، خانواده قرآنی، دارندگان رتبه‌های قرآنی و واقف قرآنی از جمله عرصه‌هایی هستند که بانوان فعال قرآنی در آن‌ها شناسایی شده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از بانوان قرآنی اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ قرآن رواج پیدا کند باید نیازهای بانوان را از قرآن استخارج کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز بانوان باشیم ثانیاً استفاده کردن از تمام ظرفیت‌های جامعه برای تحقق بخشیدن و نهادینه کردن مفاهیم قرآن در جامعه می‌توانیم از قرآن استفاده کنیم که یکی از کاربردهای قرآن پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده است باید در محافل ومجالس ودر بین خانواده‌ها از آیات قرآنی استفاده شود.
حجت‌الاسلام محمدی یادآورشد: باید در جلسات مذهبی که اکنون به برکت قران واهل بیت برگزار می‌شود قرآن باید حضور همیشگی داشته باشد و نقش آن در زندگی روزمره ما نادیده گرفته نشود.

 لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از فتحیه فتاحی‌زاده، غصون مسلمی، معصومه امیراینانلو، سمیه مروتی، سیمین‌دخت بهزادپور، نسرین نافض کلام، منیژه زمانی، سمیه حاج علی از استان تهران و زهره سلطان‌الکتابی از قم، عاطفه حیرت و صدیقه زبیحی از اصفهان، رقیه مجیدی از کرمان، مریم سعیدی از مرکزی و گل افشان نوروزی از فارس تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار