بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهر قدس اعلام کرد: در صورت ادامه بی‌تفاوتی رئیس دانشگاه آزاد شهر قدس مطالبات خود را از سایر مبادی قانونی و در صورت لزوم طبق بند (م) وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) از طریق اقدام انقلابی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاان، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرقدس درخصوص بروز مشکلات نامطلوب فرهنگی در این واحد، در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به ریاست دانشگاه اعلام کرد: در صورت ادامه بی‌تفاوتی رئیس دانشگاه آزاد شهر قدس مطالبات خود را از سایر مبادی قانونی و در صورت لزوم طبق بند م وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) از طریق اقدام انقلابی پیگیری می‌کنیم.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الحیم

به سبب آنچه دست‌های مردم فراهم آورده، فساد در خشکی و دریا نمودار شده‌است تا سزای بعضی از آنچه را که کرده‌اند به آنان بچشاند که بازگردند.

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

جناب آقای دکتر حسن پور

سلام علیکم

باید همه بدانیم آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران پسران می‌شود از نظر اسلام و عقل محکوم است و بر همه ما مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادی‌های مضر باید جلوگیری شود و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه مخالف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالفت با حیثیت جمهوری اسلامی است جلوگیری شود مردم و جوانان بدانند اگر در برخورد با دستگاه‌های مربوطه کوتاهی مشاهده کردند خودشان مکلف به جلوگیری از آن هستند . «امام خمینی (ره)»

در سالی که بخش مهمی از آن توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی سال فرهنگ نامگذاری شده متاسفانه شاهد بغرنج شدن وضعیت فرهنگی دانشگاه هستیم و این درحالی است که مصوبات شورای فرهنگی که ریاست آن به عهده جنابعالی است به جای معطوف بودن به حل معضلات فرهنگی، یا با صرف هزینه‌های کلان جهت رفاه و تفریح عده‌ای از کارکنان گردیده، یا صرف فعالیت‌های غیر موثر و کلیشه‌ای می‌شود و اگر فعالیتی بلند مدت و اثرگذار پیشنهاد شود با رویکردهای سلیقه محور به تصویب نمی‌رسد.

در ماه‌های اخیر به موازات گسترش پدیده بدحجابی در جامعه دانشگاهی شاهد سکوت بی‌برنامگی و انفعال فرهنگی دانشگاه آزاد شهرقدس در سطوح مسئولین بوده‌ایم و این علتی شد تا دشمنان کمین کرده جمهوری اسلامی فرصت را غنیمت شمرده و سعی در ترویج بی‌بندوباری در فضای دانشگاه‌ها را داشته باشند مزید بر علت اتفاقات اخیر است که در دانشگاه بصورت علنی با چراغ سبز عده‌ای اجیر شده فراری حرکات شنیع و هنجار شکننده‌ای کشف حجاب بعنوان، آزادی یواشکی، در قالب تجمع در دانشکده‌های مختلف دانشگاه اتفاق افتاده‌است که باعث بهره‌برداری رسانه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی شده‌است حال شما و همه مسئولین و تمام کسانی که دغدغه دین و انقلاب و شرف و آبرو دارند آیا وقت آن نرسیده‌است که در اجرایی کردن قوانین ، برخورد با هنجارشکنان ، عملی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر قدمی بردارید؟

مع الاسف اینکه در صورت اقدام جنبشی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه فریاد مخالفت با مانع تراشی و عدم همکاری جهت اجرا از هر سو به گوش می‌رسد.

جناب آقای رئیس پر واضح است که پسوند اسلامی دانشگاه باید سوگیری سیاست‌های دانشگاه را نشان دهد که علم باید توام با ایمان و اعتقاد همراه باشد و این نیازمند قوانینی ایجابی و سلبی و اجرای آنها در هر دو عرصه است. و همانطور که فضای علمی آموزشی، مقرراتی دارد قوانین حوزه فرهنگی دانشگاه نیز ضمن ارتقاء باید لازم الاجرا باشد.

جناب آقای رئیس خروجی مدیریت موفق که علم و هنر به کارگیری نیروی انسانی با استفاده از منابع مادی و معنوی با عنصر هدایت و نظارت در راستای منافع سازمانی تعریف شده مفهومی عینی و قابل مشاهده‌است نه ذهنی و انتزاعی که قابل ارزیابی نباشد و امروز وضعیت اسف بار فرهنگی دانشگاه که از زمان مدیریت جنابعالی و به دلیل بی‌برنامگی مسئولان فرهنگی به صورت نزولی رشد داشته! کاملا ملموس، محسوس و قابل مشاهده است.

بنابه تصریح قرآن و سفارشات ائمه هدی اگر ما امر به معروف و ناهی از منکر نکنیم ما هم مانند بدکاران مشمول عذاب الهی خواهیم بود در همین راستا ما دانشجویان انقلابی و مذهبی سخن مرادمان خمینی کبیر را فراموش نکرده‌ایم که فرمودند: دانشگاه مبدأ همه تحولات است.

لذا مطالبات ما به شرح زیر است:

- از آنجایی که ریاست دانشگاه و همچنین معاونت فرهنگی موظف به ترویج فرهنگ عفاف و اصلاح نابسامانی‌های فرهنگی است لذا ما خواستار عزل مسئول فرهنگی واحد به دلیل عدم رویکرد اسلامی به مباحث فرهنگی در دانشگاه و واگذاری این سمت به افراد کارشناس و متخصص در این حوزه هستیم.

- خواستار انجام اقدامات عملی در راستای اجرای قوانین و آئین نامه‌های حجاب و عفاف توسط ریاست دانشگاه و سایر مسئولانی که به هر نحوی با مقوله فرهنگی ارتباط دارند.

- برخورد جدی و قانونی با همه عاملین هنجارشکنی و ترویج بی‌عفتی در دانشگاه و مسئولین مقصر در این امر.

لازم به ذکر است در صورت ادامه بی‌تفاوتی و اهمال کاری جنابعالی به عنوان مدیریت مجموعه علمی فرهنگی دانشگاه مطالبات خود را از سایر مبادی قانونی و در صورت لزوم طبق بند م وصیت‌نامه حضرت امام خمینی رحمه‌الله از طریق اقدام انقلابی پیگیری می‌کنیم.

والسلام علی من التبع الهدی

شورای تبیین مواضع حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهر قدس

رونوشت:

دفتر مقام معظم رهبری مدظله ‌العالی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

سازمان بسیج دانشجویی کشور

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دانشگاه‌ها

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم قاسمی
۱۵:۰۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
با عرض سلام خدمت شما دانشجویان بسیجی کاملا با عرایض شما دوستداران دین و مذهب و کشور موافقم وامیدوارم هرچه زودتر مشکل بد حجابی در دانشگاه با درایت مدیر محترم جناب آقای دکتر حسن پور برطرف شود تامایه آرامش همگان گردد.
آخرین اخبار