همایش نکوداشت بزرگترین خیر عرصه سلامت کشور مرحوم محمدنمازی و افتتاح رسمی بنیاد خیریه بیمارستان محمد نمازی با حضور وزیر بهداشت در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش گفت: بیمارستان جدید نمازی به منظور ارایه خدمات بهتر به بیماران در شیراز ساخته می شود .

دکتر محمدهادی ایمانیه ادامه داد: حدود 60 سال پیش وقتی مرحوم نمازی تصمیم به ساخت بیمارستان گرفت، مشاورانش از او خواستند که برای بهداشت و سلامت جامعه ابتدا آب لوله کشی را تامین کند و بر این اساس شیراز نخستین شهری در کشور بود که صاحب آب لوله کشی شد.

دکتر ایمانیه گفت : تمام افرادی که در بیمارستان نمازی درمان شده و یا فارغ التحصیل شده اند مدیون این مرکز هستند و باید سعی کنیم که دین خود را به بهترین شکل ممکن ادا کنیم.

وی افزود: با توجه به فرسودگی و فضای اندک بیمارستان نمازی ، مجوز کمیسیون 215 ساخت بیمارستان جدید نمازی گرفته شده تا در این صورت امکان خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم فراهم شود.

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه با ساخت بیمارستان جدید ، مرکز قدیمی به نقاهتگاه بیماران تبدیل می شود ، بیان کرد : در جای جای فارس ردپای خیران قابل مشاهده است .

مدیر کل اوقاف استان فارس نیز گفت : نیک اندیشان عرصه سلامت موجب سلامت فکری و روحی مردم می شوند و به این خاطر باید از آنها قدردانی نمود.

حجت الاسلام حسینی مقدم ، افزود : با حضور نیک اندیشانی همچون مرحوم نمازی ، نام استان فارس در زمینه مشارکت در امور خیریه در سطح کلان برای همیشه زنده نگه داشته شده است .

وی ادامه داد: وقف جمعی برای اولین بار در کشور مورد توجه قرار گرفته است و استان فارس به دلیل پیشرو بودن خیران ، همراه با تهران آغاز کننده این موضوع هستند.

وی از انتشار اوراق مشارکتی به صورت هر سهم یکصد هزار تومان در ماه مبارک رمضان جهت ساخت بیمارستان سرطان شیراز خبر داد و افزود : آیت ا... مکارم شیرازی به عنوان اولین خیر این عرصه، 50 میلیون تومان ابتدایی را اهدا نمود.

استاندار فارس نیز گفت : آنچه در فارس در زمینه پزشکی داریم مدیون مرحوم نمازی هستیم که به دبنال تاسیس بیمارستان نمازی موجب رونق دانشکده پزشکی و سایر بیمارستان های شیراز و موقعیت پزشکی استان شد.

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت فعلی هم از خیران عرصه سلامت می باشد ، ادامه داد : عده زیادی راه نمازی را عاشقانه ادامه می دهند و مردان بزرگ در ایران بزرگ کم نیستند.

دکتر سید علی ملک حسینی، رییس بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : مرحوم محمد نمازی در قلب مردم جای دارد و مهم ترین خصیصه ایشان اخلاص بوده است و بیمارستان نمازی امروز تبدیل به مکانی شده که بیماران زیادی در آن درمان شده اند .

انتهای پیام/س

برچسب ها: همایش ، بزرگترین ، خیر ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.