قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اينکه به کار خود در صدا و سيماي مراکز به چشم دفاع مقدس نگاه کنيم، اظهار کرد: تعقيب مطالبات عمومي رسالت سنگين صداوسيماي مراکز استان هاست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،حجت الاسلام «سيدرمضان موسوي مقدم» در مراسم افتتاحيه هيجدهمين جشنواره توليدات صداوسيماي مراکز استان ها در تالار پتروشيمي تبريز ضمن قدرداني از معاونت امور استان ها در پيشرفت هاي شبکه هاي استاني گفت: جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراکز استان ها تابلوي توليد و توانمندي ايران است و مي توان از به بار نشستن انديشه، ابتکار و عمل موفق هنرمندان استاني لذت برد.

وي افزود: 4 سال از آخرين جشنواره توليدات استاني صدا و سيماي سرزمين ما مي گذرد و اين فاصله 4 ساله و اين دوران فترت دلخواسته، ملهت باز انديشي، تصميم ها و بازخواني عملکردها را براي برگزار کنندگان اين جشنواره فراهم کرد. بنده هر بار در آستانه برپايي جشنواره توليدات مراکز، بيشتر به تقويت اين باور مي رسم که ريشه و اصل برگزاري اين جشنواره، همان فکر و ايده راه اندازي شبکه هاي استاني است. يعني فرهنگ هاي بومي و محلي را ارج نهاده ايم.

حجت الاسلام موسوي مقدم با تاکيد بر نقاط ارزشمند اين جشنواره گفت: توليدات راديويي و تلويزيوني استان هاي ما اين است که به نوعي اصالت هنري و نجابت ماهوي در آثار پژوهشي، خبري، راديويي، تلويزيوني و موسيقايي مراکز ما به چشم مي خورد که با زباني ساده، صادق و صميمي مي گويد که صاحبان اين آثار ضمن سختي کار، هدفي والاتر را در کار خود قرار داده اند. پس نخستين مشخصه تمامي آثار جشنواره توليدات مراکز استاني ما اين است که هنرمندان اين جشنواره، فراتر از شغل روزمره خود و در يک فرضيه و ضرورت ملي و ديني به توليدات خود نگاه مي کنند. مشخصه دوم، پژوهش محوري و رعايت اصل تحقيق و بردباري در توليد است.

وي با اشاره به ماه رجب و صحبت امام علي (ع) گفت: حضرت علي بن ابيطالب (ع) فرمودند که گران ديگران را ارزان بخريد، يعني از تجربه افراد ديگر براي خودتان عبرت بسازيد! عبرت و عبور، هر دو يک ريشه دارند يعني با اين عبرت ها بايد از آن مسير سخت عبور کنيم.

قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري گفت: ايشان در نخستين روز امسال در حرم مطهر رضوي (ع) فرمودند حرف من اين است که ملت ايران بايد خود را قوي کند. حرف من درباره اقتدار ملي است. من عرض مي کنم به ملت عزيزمان که اگر ملتي قوي نباشد و ضعيف باشد، زور خواهد شنيد، از او باج مي خواهند، به او اهانت مي کنند. من وقتي نگاه مي کنم سه عنصر پيدا مي کنم که اگر مورد توجه قرار گرفتند، يک ملت قوي مي شود: يکي اقتصاد، يکي فرهنگ و سومي علم و دانش. امروز ما در دانش پيش مي رويم و اين امر مبارکي است.

حجت الاسلام موسوي مقدم توصيه کرد: تمام قد در خدمت توسعه همه جانبه استان باشيد. با کارگزاران نظام در تعامل و همکاري باشيد. براي پيشرفت استان بهترين مشاور و مددکار باشيد. از هر گونه ارتباطات سياسي و جزبي و گروهي مخرب، خود و مراکز را دور کنيد و در يک افق بلندي به خدمت به مردم و تحقق اهداف نظام و کشور در همه عرصه ها همت کنيد و در رسانه بهترين ها را استفاده کنيد. در عين حال از انعکاس مشکلات مردم، بيان حقايق و واقعيت هاي اجرايي، کم کاري ها، بي توجهي ها نسبت به ارزش هاي انقلاب و نيازهاي واقعي مردم از سوي مسئولان و متوليان امور را در رسانه استاني به رخ بکشيد و با نقادي دلسوزانه همراه با راهکارهاي عالمانه در همه زمينه ها نقش رسانه اي خود را ايفا کنيد.

وي عنوان کرد: مطالبات عمومي را در رسانه در سطح توانمندي ها و ظرفيت ها و استعدادهاي واقعي و حقيقي نظام اجرايي کشور و استان تنظيم کنيد. ضمن اينکه مقتدرانه و جسورانه هر گونه کم کاري و بي تدبيري و بي انضباطي هاي ديواني را به نقد بکشيد. به مردم و مخاطب خود تکيه کنيد، حرف آن ها را بشنويد و درددل هاي آنان را خوب درک کنيد و آنگاه به زيبايي و هنرمندانه انعکاس دهيد./س

 


برچسب ها: رسالت ، سنگین ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.