رئیس مرکز توسعه اقتصادی ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: زنجیره تولید در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل تکمیل شده و با شکل‌گیری این فضا جذب سرمایه‌گذار به راحتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ غلامعلی عرب خدایی دیروز در نشست با جمعی از خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان مجری و تامین‌کننده زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی حضور پیدا می‌کنیم تا با تکیه بر اصل مدیریت جهادی و عزم ملی بتوانیم امسال منطقه ویژه اقتصادی اردبیل را به نقطه تکاملی برسانیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بازرگانی شاهد در رشته‌های مختلف تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی اردبیل در دو قسمت تعریف شده که شامل بخش بارانداز محصولات صادراتی و همچنین فعالیت بخش خدماتی و اقتصادی در قالب زنجیره کامل تولید است که قطعاً با جذب سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی این اهداف محقق می‌شود و تنها به عنوان مجری بر هدایت، حسن اجرا و ساخت و سازهای مهم و زیربنایی در منطقه توجه داریم.

رئیس مرکز توسعه اقتصادی ایثارگران انقلاب اسلامی جایگاه منطقه ویژه اقتصادی اردبیل را در مسیر کریدور شمال و جنوب و غرب و شرق مهم و استراتژیک اعلام کرد و گفت: در این منطقه فرآوری محصولات مهم، بسته‌بندی کالا، ‌ترانزیت به خارج از کشور، ایجاد مخازن سوخت، راه‌اندازی مراکز بسته‌بندی کالا و تکمیل زنجیره تولید خودرو و سایر سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود.

عرب خدایی یادآور شد: با تحویل 3 هزار هکتار زمین به سرعت کارمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم در منطقه ویژه اقتصادی که مواد اولیه حتی از خارج از کشور به این منطقه وارد شدهو زنجیره تولید تکمیل و ترانزیت کالا انجام می‌شود و یک مجموعه صنفی با برخی قوانین محدود نسبت به منطقه آزاد است ثمره کار بهسود استان مفید و سازنده باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جذب سرمایه‌گذار و پذیرش تقاضا در این مجموعه انجام می‌شود و برای صادرکنندگان مشتقات نفت، زمین و اراضی مورد نظر را پیش‌بینی کردیم تا بادپوی محصولات نفتی،‌ مونتاژ خودروها و راه‌اندازی بخش‌های مهم خودروسازی سبلان بتوانیم در این منطقه فعالیت‌هایمان را به شکل منسجم انجام دهیم.

رئیس مرکز توسعه اقتصادی ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: قطعاً با حمایت مسئولان استانی و عموم مردم و اصحاب رسانه بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی شمال غرب کشور در این منطقه راه‌اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از ثمرات آن استفاده کنندو با برچیده شدن فرصت‌های اشتغال کاذب فرصت اشتغال واقعی برایپنج تا 20 هزار نفر با اولویت خانواده‌های شهدا و ایثارگران برمی‌آید.

عرب خدایی با برشمردن الزامات اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و مدیریت جهادی ادامه داد: یقین داریم که هر سرمایه‌گذاری در این استان به عنوان قطعه‌‌ای از بهشت برین 10 برابر سودآوری و تولید ثروت رابه همراه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تکمیل ، زنجیره ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.