هاشمی با بیان اینکه وضعیت سلامت دهان و دندان افراد جامعه اسفناک است، گفت: بیمه‌ها برای سلامت دهان و دندان کاری انجام نداده اند.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای ارتقای وضعیت بهداشت دهان و دندان باید دو اقدام صورت گیرد، اولین اقدام کار فرهنگی است به طوریکه باید از لحاظ فرهنگی برای ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان آموزش ببینند، البته این موضوع به سطح تحصیلات یا طبقه خاصی مربوط نیست و حتی متاسفانه سلامت بهداشت دهان و دندان در افراد تحصیل کرده، کمتر است. 

وی با بیان اینکه دومین اقدام مربوط به دولت و مجلس و بیمه‌ها است، افزود: بیمه‌ها بخشی از دولت و مجلس هستند که در این سال‌ها کار چندانی برای سلامت دهان و دندان انجام نداده‌اند. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که آموزش دندانپزشکی کاملا در کشور بهم ریخته و ناگسیخته است و در عین حال هم با یک هجوم بی‌وقفه‌ای از فارغ التحصیلان ایرانی و خارج از کشور به داخل مواجه بودیم که با کیفیت متفاوت و عمدتا نامناسب آْموزش دیده‌اند. 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای حل وضعیت بد بهداشت دهان و دندان در کشور شورای عالی سلامت دهان و دندان تشکیل شده است، اظهار داشت: در این جلسه تمام مسئولین و دست اندرکاران این حوزه حضور داشتند که تقریبا با تمام آنها اتمام حجت کردیم که در جهت اصلاح تصمیم‌های ناصحیح گذشته، کمک کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، دندان ، آموزش ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
کلا تو این کشور بیمه بی معنیه
دمت گرم شما قیمتارو انقد بالا نبر بیمه پیشکش!
بخدا دارم روانی میشم وقتی شرایطمو تو این اوضاع گرونی میبینم!