رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: عامل بیماری‌های انگلی و قارچی در حیوانات قابل انتقال به انسان است، بنابراین رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری در کنترل آن ضروری و قابل اهمیت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الله جعفری اظهار داشت: بیماری دیستمپر یکی از بیماری‌های شایع در سگ است که به بیماری هزار چهره معروف است و این بیماری بخش اعظمی از دستگاه‌های بدن حیوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: استفاده از واکسن برای حیوانات خانگی مانند سگ ضروری است، بنابراین از مردم درخواست می‌شود به این منظور پیشگیری از بیماری‌ها به مراکز بخش خصوصی دامپزشکی مراجعه کنند.

جعفری تصریح کرد: عامل بیماری نوعی ویروس است که به سیستم تنفسی، گوارشی، عصبی و پوست حیوان حمله‌ور می‌شود و بر اثر درگیری با ویروس، حیوان مبتلا به اسهال، استفراغ، بی‌اشتهایی، پنومونی و سرفه شدید، تب دوفازی صرع و کوری می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر عنوان کرد: نقطه هدف ویروس در سلول‌های پوششی پنجه حیوان سبب سختی پنجه‌ها و حمله ویروس به چشم و بینی سبب خروج ترشحات چرکی از چشم و بینی می‌شود.

جعفری افزود: بیماری در حیوانات سه تا شش ماه شایع‌تر است، اما در دیگران هم رخ می‌دهد و از طریق انتقال مستقیم، هوا و تماس نزدیک توله سگ‌ها منتقل می‌شود به همین دلیل در پانسیون‌ها و مراکز فروش شایع‌تر است.

وی گفت: از جمله بیماری‌های مهم در حیوانات خانگی بیماری انگلی و قارچی است که برخی موارد آنها قابل انتقال بین انسان و دام هستند، بنابراین رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری در کنترل این بیماری‌ها قابل اهمیت است.

جعفری خاطرنشان کرد: تمام واکسن‌های مربوط به سگ و سموم لازم به منظور پیشگیری از بیماری‌های انگلی پوست حیوان و داروهای ضدقارچ دام در مرکز درمانی شهرستان نرماشیر موجود است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، بهداشت ، حیوانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.