عضو هيئت مديره یک بانک اروپايی تاکيد کرد: تحريم ها عليه روسيه بر اقتصاد ديگر کشورهای منطقه نیز تاثير منفی می گذارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، "جاناتان چارلز" در گفتگو با اين شبکه درباره تنش ميان روسيه و غرب و تاثير آن بر اقتصادهای شرق اروپا گفت: بانک اروپايی "بازسازی و توسعه" بيش از 20 سال است از طرف جامعه بين المللی بزرگترين سرمايه گذار در روسيه بوده است.

برای مثال، ما در يک سال گذشته حدود دو ميليارد دلار در روسيه سرمايه گذاری کرده ايم و 90 درصد از کار ما سرمايه گذاری در بخش خصوصی کشورهای مختلف جهان از جمله روسيه است.

درباره روسيه، بايد بگويم اقتصاد اين کشور دچار مشکلاتی است و يش بينی می شود اقتصاد این کشور امسال رشد نخواهد کرد.

کاهش رشد اقتصادی روسيه پيش تر از تنش ژئوپليتيک کنونی شروع شده بود که وابستگی به نفت و گاز این آسيب پذيری را بيشتر کرده است.

اکنون نيز تحريم ها تا حدی بر اقتصاد روسيه فشار آورده است، اما نگرانی سرمايه گذاران درباره احتمال افزايش تحريم ها عليه این کشور سبب شده است سرمايه گذاری در روسیه کاهش یابد.

اين مسئول بانک اروپايی افزود: با وجود برخی نگرانی ها درباره آينده روسيه ما همچنان به فعاليت خود در اين کشور ادامه می دهيم زيرا طرف حساب ما بيشتر بخش خصوصی است و ما تلاش می کنيم آنها را به فعاليت بيشتر تشويق کنيم.


"جاناتان چارلز" درباره تاثير منفی تحريم ها علیه روسيه بر اقتصاد برخی کشورهای شرق اروپا و آسيای مرکزی گفت نمی توان روسيه را تافته جدا بافته در منطقه در نظر گرفت
.

وی گفت: برای مثال وقتی شما به آسيای مرکزی نگاه می کنيد و کشوری مثل تاجيکستان را در نظر می گيريد، می بينيد 60 درصد از اقتصاد چنين کشورهایی از درآمد کسانی حاصل می شود که در روسيه کار می کنند
. درباره مولداوی نيز همين قضيه وجود دارد، چرا که بسياری از اتباع اين کشور در روسيه کار می کنند.

بنابراين تحريم روسيه تاثير منطقه ای دارد. درباره اوکراين هم بايد توجه داشت بخش عمده ای از صادرات اين کشور به روسيه است. به علت تنش ژئوپليتيک در اين کشور، پيش بینی می شود اقتصاد اوکراين هفت درصد کوچک تر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار