مدیر شبکه الثبات گفت:در دنیای امروز رسانه به عنوان سلاح تلقی می شود ولی رسانه های اسلامی باید از این سلاح به نحو احسن استفاده کرده، از پراکنده گویی و اختلاف دست بردارند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، "شیخ عبدالناصر جبری"، مدیر" شبکه الثبات "به عنوان سخنران دیروز اجلاس اظهار کرد: مذهب گرایی فتنه نیست و تمایل به مذهب در واقع خشم و کینه به شمار نمی رود بلکه بهتر است مذهب گرایی را یک نعمت بدانیم .

وی با تاکید بر لزوم دین محوری در زندگی انسان عنوان کرد: خداوند از ما خواسته است که احکام فردی را جست وجو و اجتهاد کنیم و در دیگر احکام به سیره پیامبر و اهل بیت(ع) مراجعه کنیم. این مسئله نشان می دهد که از دید اسلام، دین محور زندگی انسان است و بدون دین مداری انسان به سعادت نمی رسد.

مدیر شکه الثبات با اشاره به تلاش دشمن در زمینه فتنه انگیزی نژادیو مذهبی خاطر نشان کرد: دشمن از مدت ها قبل در زمینه فتنه مذهبی و نژادی فعالیت گسترده ای را آغاز کرده که از میان آنها در زمینه فتنه مذهبی توانسته است تا حد زیادی موفق شود.

عبدالناصر جبری با بیان اینکه ریشه همه فتنه انگیزی ها آمریکا و صهیونیست ها هستند، تشریح کرد: تمام فتنه هایی که در جوامع اسلامی و دیگر جوامع رخ می دهد، نشات گرفته از آمریکا و صهیونیست هاست و همانطور که بارها ثابت شده، در برابر این فتنه انگیزها باید مقاومت کرد.

وی ادامه داد: در لبنان و فلسطین، مقاومت باعث شکست فتنه انگیزی ها شد و در کشورهایی نظیر پاکستان و عربستان دشمن با حمایت از وهابیت به دنبال فتنه انگیزی در جامعه اسلامی بود.

مدیر شبکه الثبات با اشاره به لزوم نگاه به رسانه به عنوان سلاح تصریح کرد: در دنیای امروز رسانه به عنوان سلاح تلقی می شود ولی رسانه های اسلامی باید از این سلاح به نحو احسن استفاده کرده، از پراکنده گویی و اختلاف دست بردارند.

شیخ جبری همچنین با اشاره به اهمیت محوریت قرآن گفت: برای اینکه آتش فتنه اندوزی ها را خاموش کنیم، باید طبق فرموده خداوند به کتاب خدا مراجعه کنیم و همانطور که در کتاب خدا در این خصوص نظر داده شده عمل کنیم.

مدیر شکه الثبات در پایان با پیشنهاد تدوین منشوری برای نظارت بر رسانه های اسلامی اضافه کرد: بهتر است برای نظارت بر رسانه های اسلامی منشوری تحت نظر امام خامنه ای ترسیم شود تا بتوانیم از مسیر اصلی خود خارج نشده و همواره متحد باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسانه ، اسلامی ، دشمن ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار