فعال عرصه تعاون مطرح کرد

تقویت "تعاونی‌"ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

فعال عرصه تعاون گفت: با توجه به اینکه در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم برنامه‌‌ریزی اصولی برای سود حاصل از اجرای فاز دوم باید به گونه‌ای باشد که سبب تقویت تعاونی‌ها شود.

سید حسین فرجی، فعال عرصه تعاون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به بخش تعاون در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: با توجه به اینکه در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم برنامه‌ریزی اصولی برای سود حاصل از اجرای فاز دوم باید به گونه‌ای باشد که سبب تقویت تعاونی‌ها شود.

وی ادامه داد: انواع تعاونی‌ها و به ویژه تعاونی‌های مصرف برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آمادگی کافی دارند که می‌توانستند این نیرو را در زمینه توزیع سبد کالا به خوبی نشان دهند.

فرجی تأکید کرد: شرکت‌های تعاونی به عنوان بازوی اجرایی آمادگی کافی دارند که در کنار دولت باشند اما باید استفاده درست از این آمادگی شود تا ظرفیت استفاده از آنها به حاشیه نرود.

این فعال عرصه تعاون با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی جزء لاینفک اقتصاد در ایران هستند تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی بعد از بعد دولتی و خصوصی جزء سوم اقتصاد هستند که باید برنامه‌ریزی آنها به گونه‌ای باشد که رسالت اصلی خود را به خوبی انجام دهند.

وی اضافه کرد: ادغام وزارت‌خا‌نه‌ها به بهانه کوچک‌سازی دولت سبب شد تا بخش تعاون در حاشیه باشد که باید دید ضعف این شیوه مدیریت چیست تا با مرور آن نگاه جزئی به تعاون به نگاهی جامع‌نگر تبدیل شود.

فرجی خاطرنشان کرد: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تأکید ویژه باید بر تعاونی‌های مصرف باشد تا سود حاصل از هدفمندی علاوه بر امر تولید، در توزیع هم به سود مردم باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هدفمندی ، تعاون ، ادغام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار