یک فعال عرصه تعاون مطرح کرد:

تعاونی‌های اعتباری مکمل بانک‌ها در حفظ "سرمایه‌های مردمی"

بیان تفاوت بانک و تعاونی‌های مالی و اعتباری بر عهده کارشناسان مالی و مسئولان اقتصادی است تا با آگاهی‌بخشی به مردم سبب هدایت سرمایه‌های فرد به سمت تعاونی‌ها شوند.

امیرحسن خانی فعال عرصه تعاون در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به تعاونی‌های اعتباری گفت: سازمان‌دهی تعاونی‌های اعتباری در چهارچوب قانونی خود از جمله اقداماتی است که وزارت تعاون به عنوان متولی تعاون در کشور باید به آن توجه کند.

وی ادامه داد: این سطح از تعاونی‌ها علاوه بر توسعه نیازمند آگاهی هستند تا در چهارچوب قانونی خود سبب توسعه اقتصادی شوند.

این فعال عرصه تعاون با بیان اینکه تعاونی‌های اعتباری با بودجه مردمی مدیریت می‌شوند گفت: تعاونی‌های اعتباری بانک نیستند که با سرمایه دولت تأمین شوند بلکه تأمین نقدینگی این تعاونی‌ها در گرو منابع مردمی است.

حسن‌خانی اضافه کرد: بر همین مبنا سوددهی تعاونی‌های اعتباری باید به نفع مردم باشد و درصد سود برای هر عضو تعاونی باید به گونه‌ای تعریف شود که سرمایه مردم به سمت بانک‌ها سرازیر نشود.

وی ادامه داد:‌ تبدیل مؤسسات مالی و اعتباری به بانک سبب اختلال در سیستم بانکی کشور می‌شود چون تعاونی‌های اعتباری جایگاه اعتبارات خرد است که باید با رفع موانع در پرداخت تسهیلات این تعاونی‌ها به سیستم تولید وارد شوند.

حسن‌خانی تصریح کرد: متولی این سطح از تعاونی‌ها علاوه بر وزارت تعاون بانک مرکزی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق در راستای جذب سرمایه‌های مردمی و قرار دادن تسهیلات فرد به این تعاونگران از خسارت به این فعالان اقتصادی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: بیان تفاوت بانک و تعاونی‌های مالی و اعتباری بر عهده کارشناسان مالی و مسئولان اقتصادی است تا با آگاهی‌بخشی به مردم سبب هدایت سرمایه‌های فرد به سمت تعاونی‌ها شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار