رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از تبادل اطلاعات مالیاتی بین کشورهای عضو اکو با وجود تجربیات و ظرفیت‌های اقتصادی موجود در کشورهای عضو خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی عسکری در اولین نشست کارشناسان مالیاتی کشورهای عضو اکو اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و منابع اقتصادی موجود در کشورهای عضو اکو می‌توانند زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های اقتصادی باشد و این فعالیت‌ها در بخش خصوصی و توسعه تجاری بین کشورهای عضو می‌تواند تقویت شود.

وی ادامه داد: کشورهای عضو می‌توانند در جهت پیشرفت و توسعه کشورهای خود با استفاده از ظرفیت‌ها در راستای اهداف مقرر شده در اجلاس اکو گام بردارند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: روابط متقابل اعضا با دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و تهیه برنامه‌های مشترک در جهت از بین بردن سیاست‌های ناعادلانه تجاری برای کشورهای در حال توسعه و بسترسازی برای توسعه پایدار و افزایش رفاه در کشورهای عضو همچنین افزایش حمل ونقل و ارتباطات با اهداف بلندمدت اجلاس اکو در کشورهای عضو می‌تواند دنبال شود که بسیاری از مشکلات موجود را رفع و به پیشرفت کشورهای عضو کمک می‌کند.

عسگری تأکید کرد: مجموع تجارت داخلی کشورهای عضو اکو هفت درصد میزان تجارت خارجی آنها است که می‌تواند تا چهار درصد بیشتر افزایش یابد.

وی افزود: با تشکیل اولین مجمع  اجلاس اکو در ایران در سال قبل تصمیم گرفته شد همکاری‌های انتقال یافته و با تبادل نظرات و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به منظور سیاست‌گذاری کشورهای عضو اهداف موردنظر اجلاس اکو در امور مالیاتی دنبال شود.

عسکری گفت: در راستای این نشست تسهیل فعالیت‌ها و بهبود کسب و کار در منطقه اکو، توسعه فعالیت‌‌های مالیاتی بین اعضا و تشکیل کارگروه‌های مشترک دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: برای نهایی شدن همکاری‌های مالیاتی در این نشست برای تدوین توافق‍‌نامه اکوتکس ECOTAX قدم‌های مؤثری برداشته و اهداف موردنظر تحقق می‌یابد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: کشورهای عضو اکو در یک دهه اخیر توانستند به موفقیت‌های خوبی در سیستم‌های مالیاتی و کسب تجربیات مفید دست یابند که می‌توان از آن در کشورهای دیگر استفاده کرد ضمن آنکه ایران نیز اقدامات موثری در سال‌های اخیر انجام داده که می‌تواند این تجربیات را در اختیار کشورهای عضو قرار دهد.

عسکری توصیه کرد: برای برون رفت از چالش‌های موجود کشورهای عضو اکو می‌توانند با بکارگیری راه‌کارهایی مانند توافق برای کاهش رقابت‌ مالیاتی تدوین الگویی برای تبادل اطلاعات و در نهایت بررسی و امکان‌سنجی راهبردها با توجه به ظرفیت کشورهای عضو همکاری اعضا را توسعه دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اکو ، تبادل ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار