معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 89 درصد معتادین زیرپوشش مراکز درمانی غیردولتی و سمن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،دین‌پرست گفت: سمن‌ها به عنوان نهادهای مردمی تاثیرگذار نقش بسزایی در پیشگیری و مقابله با مواد مخدر و اعتیاد دارد و تلاش در راستای ارتقاء آنها امری ضروری است.
وی افزود: به منظور ارتقا عملکرد سمن‌ها از لحاظ کمی و کیفی توجه به تامین اعتبارات از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا حاضر به هرگونه حمایتی هستیم.
معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کل درآمدهای حوزه پیشگیری مبارزه با مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر کمتر از اعتبارات جانبی یکی از ادارات است، اضافه کرد: طرح مسئله حذف سمن‌ها از دیدگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر گزینه خوبی نیست.
دین‌پرست خاطرنشان کرد: محدود کردن سمن‌ها در استان کردستان با توجه به گزارشاتی که از عملکرد مثبت آنها ارائه شده است، جایز نیست.
وی با بیان اینکه بیش از 92 درصد از مراکز درمانی اعتیاد در سطح کشور غیردولتی و مردم نهاد هستند گفت: 89 درصد از معتادان زیرپوشش آنها قرار دارند.
معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه اجتماعی کردن بحث مبارزه و پیشگیری از اعتیاد یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزیر کشور است، افزود: با توجه به این سیاست حفظ و ارتقا سمن‌های فعال در این حوزه نیازی ضروری است.
دین‌پرست  2 برابر شدن اختصاص اعتبارات به سمن‌ها را ضروری دانست و اضافه کرد: اختصاص این اعتبارات مشروط بر ارائه طرح‌های مصوب ستاد است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از یک‌هزار و 851 سمن در حوزه درمان و پیشگیری از مواد مخدر در سطح کشور گفت: طی سال گذشته شاهد رشد 53 درصد افزایش سمن‌ها در حوزه اعتیاد در سطح کشور بودیم، اما چند مشکل در این حوزه وجود دارد که مربوط به سازمان‌های است که در زمینه صدور مجوزها فعالیت می‌کنند.
معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: متاسفانه در حال حاضر قانون مدون و یکپارچه‌ای در زمینه فعالیت سمن‌ها نداریم و هر ارگان و دستگاهی در این حوزه بنا به دیدگاه خود عمل می‌کند.
دین‌پرست نبود بانک اطلاعاتی از سمن‌ها را از دیگر مشکلات در این حوزه عنوان کرد و اضافه کرد: تلاش در راستای رفع این معضل با ارائه راهکارهای مناسب در سطح کشور در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم در حوزه مقابله با مواد مخدر اگر بحث مشارکت‌های مردمی و اقشار تاثیرگذار را در راس کار قرار ندهیم در راستای تحقق اهداف توفیقی چندانی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: معتادین ، درمان ، سمن ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.